معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: ۷۰ درصد جمعیت شهری استان قزوین شامل ۶۸۳ هزار نفر در شهر‌های قزوین، محمدیه و ناحیه شهری مهرگان، آبیک و تاکستان همزمان با آغاز فصل گرما با تنش کمبود آب آشامیدنی مواجه اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ مهدی حسین خانی معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان افزود: میزان آب شرب مورد نیاز شهر قزوین در ایام گرم به هزار و ۶۷۶ لیتر در ثانیه است که حداکثر می‌توان هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه تولید کرد.

حسین خانی اضافه کرد: در شهر محمدیه و ناحیه شهری مهرگان، نیاز آبی ۴۳۸ لیتر در ثانیه است که در این زمینه ۹۸ لیتر در ثانیه کمبود وجود دارد.

وی در مورد وضعیت تامین آب شرب شهر تاکستان گفت: در این شهر طی روز‌های گرم سال ۲۹۵ لیتر در ثانیه مورد نیاز است که فقط می‌توان ۲۷۵ لیتر در ثانیه تولید کرد.

معاون بهره برداری شرکت آبفای استان در مورد وضعیت تامین آب شرب شهر آبیک هم گفت: با توجه به ظرفیت سازی صورت گرفته تنها ۱۱ لیتر در ثانیه در این شهر کمبود آب طی ایام گرم سال وجود دارد.

حسین خانی افزود: نرم استاندارد کارکرد چاه‌ها و تاسیسات استحصال آب ۱۵ ساعت در شبانه روز است که به دلیل شرایط خاص بالارفتن مصرف و کاهش حجم آبدهی چاهها، این کارکرد به ۲۴ ساعته می‌رسد.

معاون بهره برداری شرکت آبفای استان خاطرنشان کرد: برای گذر از بحران کمبود آب شرب رعایت صرفه جویی و مدیریت مصرف بهینه آب شرب بویژه در ایام گرم سال بسیار ضروری است.

انتهای پیام/

تنش کمبود آب آشامیدنی در استان قزوین

 

برچسب ها: بحران آب ، بارش باران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار