سرپرست فرمانداری دیلم استان بوشهر گفت: تشکیل یک تیم تخصصی و آموزشی برای تدوین و اجرای برنامه عملیاتی طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان از نیاز‌های ضروری این شهرستان است.

کارگروه تقویت بنیه علمی دانش آموزان دیلم تشکیل شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد طاهری روز دوشنبه در نشست شورای آموزش وپرورش با محوریت بررسی کنکور و اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان افزود: این شهرستان در سال‌های اخیر از حیث کیفیت علمی و قبولی در کنکور جایگاه مطلوبی داشته که برای موفقیت و تعالی بیشتر دراین حوزه تلاش و برنامه ریزی و تشکیل یک کارگروه متخصص ضرورت دارد.

وی اظهارداشت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته به رتبه‌های زیر هزار در کنکور امسال یک قطعه سکه بهار آزادی اهدا می‌شود.

طاهری افزود: اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با آموزش و پرورش برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان مشارکت و همکاری کنند.

امام جمعه دیلم گفت: برنامه ریزی و تامین برنامه‌های پرورشی و تربیتی از اصول مهم است که آموزش و پرورش باید به آن توجه داشته باشد.

حجت الاسلام سیدابوالحسن حسینی افزود: همانگونه که مسئولان به فکر تامین امکانات مالی و تجهیزات برای دانش آموزان هستند باید به فکر تامین نیاز‌های علمی و فکری آنان نیز باشند که مساله کنکور یکی از مصادیق آن است.

رئیس آموزش وپرورش دیلم گفت: در کنکور امسال ۳۷۷ دانش آموز از این شهرستان شرکت می‌کنند که از این مجموع ۲۳۸ نفر دختر و مابقی پسر هستند.

عباس امید با بیان اینکه ۵۱ درصد از شرکت کنندگان را داوطلبان گروه تجربی تشکیل می‌دهند، افزود: در گروه تجربی ۱۹۳ نفر، گروه ریاضی ۴۳، ادبیات و علوم انسانی ۴۳، هنر ۴۸ و زبان ۵۰ نفر برای قبولی در دانشگاه‌ها رقابت خواهند کرد.

وی بیان کرد: مدیریت آموزش و پرورش دیلم با وجود مشکلات عدیده مالی توانست از بهمن ماه سال گذشته کلاس‌های کنکور را راه اندازی کند که بودجه این برنامه را خیران دیلمی مقیم تهران تقبل کردند و در نیمه دوم خرداد ماه امسال پس از امتحانات دانش آموزان ادامه می‌یابد.

رئیس آموزش وپرورش دیلم گفت: با رایزنی این مدیریت با خیران مقیم دیلم در تهران، به هرکدام از دانش آموزانی که موفق به کسب رتبه زیر هزار شود، ماهانه مبلغی به عنوان مقرری تعیین و به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

انتهای پیام/م

تشکیل یک تیم تخصصی و آموزشی برای اجرای  طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.