نانسی پلوسی رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا گفت، ترامپ قوانین مربوط به پناهجویی را نادیده گرفته و حقوق اساسی والدینی را که به طور غیر قانونی از مرز آمریکا گذشته‌اند، نقض کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، نانسی پلوسی رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه گفت، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قوانین مربوط به پناهجویی را نادیده گرفته و حقوق اساسی والدینی را که به طور غیرقانونی از مرز آمریکا گذشته‌اند، نقض کرده است.

پلوسی گفت: «سیاست جداسازی خانواده توسط ترامپ لکه‌ای تاریک بر کشور ما خواهد گذاشت؛ جدا کردن کودکان کم سن و سال از والدینشان جنایتی مطلق است که ارزش‌های آمریکا را تنزل می‌دهد و نور امید، فرصت و آزادی را خاموش می‌کند.»

وی سیاست ترامپ را بربریت و نقض قوانین اساسی دانست که درباره گذر غیرقانونی از مرز‌ها جاری است.

بر اساس اعلام مقامات آمریکایی، طی شش هفته گذشته بیش از دو هزار کودک که به طور غیر قانونی وارد آمریکا شده‌اند، از والدینشان جدا شده‌اند.

این قانون شامل کسانی که از مرز‌های تعیین شده می‌گذرند و تقاضای پناهندگی سیاسی می‌کنند، نمی‌شود. دموکرات‌ها و جمهوری خواهان و همچنین رهبران مذهبی از سیاست مهاجرتی ترامپ به شدت انتقاد کرده‌اند.

پلوسی افزود: «دادگاه عالی آمریکا از دیرباز از حقوق والدین و تمامیت خانواده حمایت کرده است و به طور مشخص، جدا کردن کودکان از والدین را غیر قانونی دانسته است؛ برای ترامپ، سرزنش کردن دموکرات‌ها هنوز هم نشان دیگری از نیاز بیمارگونه وی برای پرت کردن حواس‌ها و دور کردن توجه‌ها از بی توجهی وی به قانون است.»

وی ادامه داد: «محافظت از کودکان و خانواده‌ها از بنیان‌های اخلاقی و استاندارد‌های عمومی است. ما امیدواریم دونالد ترامپ به عنوان یک پدر، یک مقام رسمی و یک آمریکایی، الزامات خود را به یاد آورد و خیلی فوری این سیاست وحشیانه را لغو کند.»

انتهای پیام/

انتقاد رهبر دموکرات‌های آمریکا از اقدامات ضد مهاجرتی ترامپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار