استاندار اصفهان گفت :400میلیارد ریال از محل منابع مربوطه به منظور تعیین تملک کارخانه ریسباف تخصیص یافته است؛ با تبدیل کارخانه مذکور به موزه شاهد نوعی سرمایه گذاری با عواید کلی هستیم.

محسن مهر علیزاده  در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: به واسطه ی تخصیص مبلغ 400میلیارد ریال از محل منابع مربوطه تملک کارخانه ی ریسباف باید در اختیار اداره ی کل راه و شهر سازی استان باشد، اما به علت وجود پاره ای از مشکلات تا به حال این اقدام صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: فارغ از مسئله ی تملک این کارخانه مدیریت این محل در اولویت بالا تر قرار دارد بنابر این در مذاکراتی که با سازمان میراث فرهنگی، شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی انجام شده است باید هر چه زود تر تکلیف مدیریت این کارخانه با توافق طرفین تعیین شود.

محسن مهر علیزاده با توضیح اینکه راه اندازی موزه ملی در محل کارخانه مذکور نمی تواند بهروری مد نظر را محقق کند،  اظهار کرد: در صورتی که کارخانه ریسباف تبدیل به موزه و محل نگه داری اشیاء قدیمی شوند شاهد نوعی سرمایه گذاری با عواید کلی هستیم اما نگاه استانداری به این محل بستری است به منظور ارائه ی صنایع دستی و فضایی که ظرفیت جمع آوری موزه های خانگی را داشته باشد.

گفتنی است چندی پیش رئیس انجمن موزه داران استان اصفهان در خصوص راه اندازی و مدیریت موزه  ملی عنوان کرده بود که استانداران پیشین در خصوص واگذاری کارخانه ریسباف و تبدیل آن به موزه اقداماتی را انجام داده بودند ولی تا کنون این مهم صورت نگرفته است.

 

انتهای پیام /س

صحبت های استاندار اصفهان درباره موزه ملی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.