وزارت خارجه سوریه با محکومیت شدید ورود نیروهای ترکیه و آمریکا به شهر منبج، این اقدام را در راستای تجاوز متداوم این دو کشور به حاکمیت و یکپارچگی سوریه دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه سوریه با محکومیت شدید ورود نیروهای ترکیه و آمریکا به شهر منبج، این اقدام را در راستای تجاوز متداوم این دو کشور به حاکمیت و یکپارچگی سوریه دانست.

خبرگزاری سوری سانا به نقل از یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه گزارش داد: دمشق ورود نیروهای ترکیه و آمریکا به محوطه شهر منبج را که در راستای تجاوز ادامه دار ترکیه و آمریکا به حاکمیت و یکپارچگی جمهوری سوریه انجام می شود، شدیدا محکوم می کند.

این منبع در ادامه تصریح کرد: ملت سوریه و نیروهای مسلح و شجاع آن که دستاوردهایی پی در پی را علیه گروه های تروریستی با تمام اسامی و عناوین مختلفی که دارند، بدست آورده، مصمم ترین طرف در آزادسازی کامل خاک سوریه از هر گونه حضور خارجی و حفظ حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی و مردمی سوریه است.

این منبع همچنین اعلام کرد سوریه از جامعه جهانی می خواهد رفتار تجاوزکارانه آمریکا و ترکیه را که نقض آشکار کنوانسیون های سازمان ملل به شمار می رود، محکوم کنند.

گفتنی است نیروهای ترکیه روز گذشته در چارچوب توافق امضا شده با آمریکا وارد منبج سوریه شدند. همچنین بکر بوزداغ، نخست وزیر ترکیه امروز، سه شنبه اعلام کرد نیروهای ترکیه و آمریکا گشت زنی های مشترکی را داخل شهر منبج پس از عقب نشینی نیروهای کرد انجام خواهند داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، ترکیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار