سالاری گفت: شهرداری منطقه ۲ متعهد شد طی ماه‌های آینده به فوریت نسبت به صدور پایانکار تعاونی‌های موسوم به ۷ گانه اقدامات قانونی لازم را انجام دهد.

مشکل صدور پایانکار تعاونی‌های هفتگانه در منطقه ۲ رفع شدبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از رویکردهای کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران این است که در راستای ایفای نقش نظارتی خود، مجموعه مشکلات و چالش هایی که در سطح مناطق 22 گانه در حوزه ارائه خدمات شهرسازی و معماری وجود دارد را احصاء کرده و مورد پیگیری جدی قرار دهد. در همین راستا دکمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران به منظور بررسی مشکلات صدور پایانکار تعاونی های هفتگانه، جلسه ای را در شهرداری منطقه 2 برگزار کرد.

محمد سالاری رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در خصوص این جلسه و مشکلات این تعاونی ها توضیح داد: تعاونی های موسوم به هفتگانه در منطقه 2 از حدود 20 سال پیش ایجاد شده اند و قریب به 15 سال است که آن ها برای دریافت گواهی پایان کار مجموعه این تعاونی ها در تلاشند و می توان گفت که کل سرمایه زندگی افرادی که عضو این تعاونی ها هستند بلاتکلیف مانده است.

وی ادامه داد: ما از دوره چهارم شورای شهر تهران برای رفع مشکلات این تعاونی های در تلاش هستیم و طی سلسله جلساتی که تا کنون در این خصوص داشتیم، خوشبختانه یکسری از چالش های اساسی فراروی صدور پایان کار این تعاونی ها مرتفع شده است.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران تصریح کرد: به منظور تامین سرانه های خدماتی، مشکلاتی بین وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران وجود داشت که در این خصوص تصمیم گیری های خوبی صورت گرفته و مقرر شده مسئولیت ایجاد سرانه های خدماتی مثل فضای سبز و معابر و.. املاک و اراضی که توسط نمایندگان این تعاونی واگذار شده بر عهده شهرداری تهران باشد و در خصوص سایر املاک و اراضی که در اختیار سازمان ها و نهادها است ،‌خود این سازمان هاو نهادها متولی تامین سرانه های خدماتی باشند.

وی درباره مشکل ایجاد کدهای نوسازی مستقل برای تعاونی های مسکن و شهرک های داخل شهر تهران گفت: بر اساس سازوکاری که قبلا در ساختار سازمانی شهرداری تهران وجود داشت، در داخل شهرک ها و مجموعه تعاونی ها امکان ارائه کدهای نوسازی مستقل برای ساختمان های مجزا وجود نداشت که با پیگیری های کمیسیون شهرسازی و معماری این مشکل بطور اساسی در حوزه معاونت مالی و اقتصاد شهری مورد بازنگری قرار گرفت و با همکاری های جدی که معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران انجام داد این مشکل هم حل شد.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین این ساختمان ها و تعاونی ها در حوزه رعایت اصول ایمنی اعم از نصب سیستم های اعمال حریق کمبودهایی داشتند که با پیگیری ها و توافقات صورت گرفته این مشکل نیز زیر نظر آتش نشانی شهرداری تهران و مشاورین ذیصلاح رفع شد.

سالاری در خصوص جلسه اخیر که در خصوص مشکلات تعاونی های هفتگانه در شهرداری منطقه 2 برگزار شد بیان کرد: مجموعه ای از مشکلات و اختلاف نظرها در حوزه شهرسازی و معماری و همچنین میزان عوارضی که می بایست این تعاونی ها بپردازند در این جلسه مطرح شد که خوشبختانه مورد تفاهم قرار گرفت و شهرداری منطقه 2 متعهد شد طی ماه های آینده به فوریت نسبت به صدور پایانکار تعاونی های موسوم به 7 گانه اقدامات قانونی لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار