معاون رئیس "شورای تجارت چین-آمریکا " اعلام کرد تعرفه‌های گمرکی اعلام شده از سوی چین و آمریکا بر مصرف کنندگان و کشاورزان آمریکایی و مراکز تجاری در چین و آمریکا آسیب می‌زند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تلویزیون‌ ای پی تی ان، معاون رئیس "شورای تجارت چین-آمریکا " اعلام کرد تعرفه‌های گمرکی اعلام شده از سوی چین و آمریکا بر مصرف کنندگان و کشاورزان آمریکایی و مراکز تجاری در چین و آمریکا آسیب می‌زند.

جیک پارکر معاون شورای تجارت چین-آمریکا روز سه شنبه در مصاحبه با " آسوشیتدپرس " اعلام کرد تعرفه‌های اعلام شده از سوی چین و آمریکا در هفته گذشته به  مصرف کنندگان و کشاورزان آمریکایی و مراکز کسب و کار در دو کشور آسیب می‌زند.

پارکر از واشنگتن و پکن خواست قبل از آنکه این تعرفه‌ها در روز ششم ژوئیه اجرایی شود، اقدام کنند.

پارکر گفت: «وقتی که ما با شرکت‌های عضو صحبت می‌کنیم آن‌ها می‌گویند هنوز تعرفه‌های اجرایی نشده است و از حالا تا ششم ژوئیه فرصت هست تا یک راه حل از راه مذاکره به دست آید. ما می‌دانیم دست کم در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای در سطح بالا میان چین و آمریکا در جریان نیست و این مسئله فرصت برای همکاری را محدود می‌کند. اما ما در شورای تجاری چین - آمریکا، امیدواریم دو طرف با وجود تهدیدات کنونی، ضرورت بازگشت به میز مذاکره را درک و با یکدیگر گفتگو کنند تا ببینند چگونه می‌توان این مسائل را بدون اعمال تعرفه حل و فصل کرد؛ این تعرفه‌ها بر مصرف کنندگان و کشاورزان آمریکایی و مراکز کسب و کار در دو کشور آسیب می‌زند.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه به نماینده تجاری آمریکا دستور داد تعرفه‌های جدید بر واردات چین به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار را آماده کند.

این تعرفه‌های گمرکی که شاهد افزایش ده درصدی خواهد بود تازه‌ترین دور از اقدامات تنبیهی آمریکا علیه چین در جنگ تجاری میان دو کشور است.

انتهای پیام/

تعرفه‌های چین و آمریکا به کشاورزان آمریکایی و مراکز کسب و کار در دو کشور آسیب می‌زند

برچسب ها: چین ، آمریکا ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار