سناتور «الیزابت وارن» از سیاست‌های ضدمهاجرتی دونالد ترامپ که فرزندان مهاجران را از خانواده‌هایشان جدا می‌کند، انتقاد کرد.

الیزابت وارن: ترامپ آمریکا را به یک مکان تاریک و زشت تبدیل می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، «الیزابت وارن»، سناتور دموکرات ایالت ماساچوست آمریکا روز گذشته (سه شنبه) از سیاست ضدمهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به شدت انتقاد کرد و گفت این رئیس جمهور «در حال تبدیل کردن آمریکا به یک مکان تاریک و زشت است.»

وی در مصاحبه با شبکه «ام اس ان بی سی» از جمهوری خواهان درخواست کرد که دونالد ترامپ را متقاعد کنند به این سیاست جدا کردن کودکان از خانواده‌هایشان به اتهام ورود غیرقانونی به آمریکا پایان دهد.

الیزابت وارن در ادامه افزود: این اقدام او ضربه عمیقی به آمریکا وارد می کند. نه فقط به دموکرات‌های آمریکا، بلکه به جمهوری خواهان، افراد مستقل آمریکا و مردمی که هیچ اهمیتی به سیاست هم نمی دهند. آنچه من به آن اهمیت می دهم این است که ترامپ را متقاعد کنید این رویه را متوقف کند. هم اکنون این کار باید انجام شود.

وزارت امنیت میهن آمریکا پیشتر در گزارشی اعلام کرد که در بازه زمانی شش هفته ای بین آوریل و مه سال جاری میلادی، در نتیجه سیاست ضدمهاجرتی متضرر دونالد ترامپ، بیش از 2000 کودک از خانواده های خود در مرزها جدا شده اند. پیشتر گزارش شده بود که با ادامه این رویه، تعداد کودکان مهاجری که تا پایان ماه اوت سال جاری میلادی ممکن است از خانواده هایشان جدا شوند به 30 هزار نفر خواهد رسید.

جف سشنز، دادستان کل آمریکا در ماه آوریل سال جاری میلادی اعلام کرد که با به کارگیری یک سیاست جدید والدینی که به صورت غیرقانونی از مرز جنوب غربی آمریکا وارد این کشور می شوند، از فرزندانشان جدا خواهند شد و وضعیت آنها از طریق وزارت امنیت میهن مورد پیگیری قرار می گیرد. این اقدام دولت آمریکا تاکنون اعتراض مقامات دموکرات و حتی جمهوری خواه زیادی را به دنبال داشته است و همه آنها خواستار پایان این رویه شده اند.

این درحالی است که دونالد ترامپ روز گذشته بار دیگر با حمایت از سیاست ضدمهاجرتی خود اعلام کرد که آمریکا اردوگاه پناهجویان نیست و اجازه نخواهد داد اتفاقاتی که در کشورهای دیگر افتاده در آمریکا نیز بیفتد.

انتهای پیام/

انتقاد سناتور دموکرات از سیاست ضد مهاجرتی دونالد ترامپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار