رئیس دادگستری شاهرود گفت: با تلاش دستگاه قضایی در ارائه خدمات الکترونیک بیش از 50 درصد ابلاغیه های دادگستری به‌صورت الکترونیک صادر می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی‌اکبریان رئیس دادگستری شاهرود در سومین جلسه شورای اداری شاهرود گفت: با تلاش دستگاه قضایی در ارائه خدمات الکترونیک بیش از 50 درصد ابلاغیه های دادگستری به‌صورت الکترونیک صادر می شود.
وی افزود: صدور الکترونیک ابلاغیه‌ها در کاهش هزینه‌ها، اشتباهات انسانی و پیشامدهای دیگر مؤثر است.

رئیس دادگستری شاهرود تصریح کرد: در سال گذشته ۵۷ درصد از ابلاغیه‌های دادگستری به‌صورت الکترونیک ارسال شد و امیدواریم با حذف درصد باقیمانده که هم‌اکنون به‌صورت سنتی صادر می‌شوند، در سال جاری به آمار ۱۰۰ درصدی برسیم.

علی اکبربریان گفت: ابلاغ ثنا یا ثبت‌نام الکترونیکی، با اعطای شناسه قضایی به همه افرادی که کارت ملی دارند، این امکان را ایجاد می‌کند که اخطاریه‌ها و ابلاغیه‌ها با ارسال پیامک به اطلاع مردم برسند. این در حالی است که قبلاً واحد ابلاغات، برای انجام این کار، متحمل هزینه و زحمت زیادی می‌شد.

وی اظهار داشت: درگذشته مراجعه به دستگاه قضایی برای هرگونه اقدامی لازم بود، اما دفتر خدمات الکترونیک امکان اقامه دادخواست برای دادگستری یا شورای حل اختلاف را بدون مراجعه مستقیم به این نهادها فراهم کرده و باراهنمایی مردم موجب کاهش مراجعات به دستگاه قضایی و جلوگیری از سوءاستفاده برخی سودجویان می‌شود.

انتهای پیام / ق

۵۷ درصد ابلاغیه‌های دادگستری شاهرود به‌صورت الکترونیک صادر شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.