رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در سلسله نشست‌های مشورتی خود در مورد صلح، با شماری از بزرگان و نمایندگان احزاب سیاسی دیدار کرد.

تاکید احزاب سیاسی افغانستان بر گفتگوهای صلح بین الافغانیبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در سلسله نشست‌های مشورتی خود در مورد صلح، با شماری از بزرگان و نمایندگان احزاب سیاسی دیدار کرد.

رهبران و نمایندگان احزاب سیاسی در این نشست حمایت علمای جهان اسلام از پروسه صلح و اجماع ملی و سیاسی را در مهم و حائز اهمیت دانستند.

آنها ابتکار آتش بس موقت و تمدید آن را از سوی حکومت اقدامی شجاعانه توصیف نموده و ضمن حمایت از آن، اظهار امیدواری کردند که درس‌های آموخته شده از این آتش بس بتواند در تامین صلح پایدار مورد استفاده قرار گیرد.

رهبران و نمایندگان احزاب سیاسی بر نقش احزاب سیاسی در پروسۀ صلح تأکید ورزیدند و گفتگوهای بین‌الافغانی را برای رسیدن به صلح پایدار و با عزت، مهم خواندند.

اشرف غنی نیز در این نشست از دیدگاه مشترک و پیشنهادات بزرگان و نمایندگان احزاب سیاسی و نیز حمایتشان از طرح آتش بس موقت با طالبان قدردانی کرد و از آنها خواست تا طرح‌های مشخص خود را در این رابطه شریک سازند. 

وی بر تداوم روند مشورت با اقشار مختلف به ویژه احزاب سیاسی تاکید ورزید.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار