رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: حکم دو قصاص برای پزشک تبریزی صادر شده و منتظر رای دیوان عالی کشور هستیم.

 حکم دو بار قصاص برای پزشک تبریزی / موضوع غذای نذری به‌هیچ‌وجه مطرح نبوده‌استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام حکمتعلی مظفری رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌شرقی  ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به پرونده پزشک تبریزی گفت: حکم قصاص برای پزشک تبریزی در دادگاه کیفری یک صادر شده است، ولی رای به دیوان عالی کشور رفته است و منتظر این هستیم تا دیوان عالی نطر خود را صادر کند، ولی به علت اینکه دو نفر کشته شده است حکم دو قصاص داده شده است و البته یک جریان دیگر هم در این پرونده وجود داشت که با ارائه رای نهایی ابعاد مختلف رای رسانه‌ای خواهد شد.

وی افزود: قرص برنجی که در پرونده پزشک تبریزی بود با انکار متهم روبرو شده بود که با آزمایش اثبات شد؛ چراکه شبهه‌ای در قرص ایجاد شده بود که چگونه با وجود خطرناک بودن این قرص که حتی متصدیان آزمایشگاه از چند متری به آن نزدیک نمی‌شدند آن خانواده متوجه بوی نامطبوع قرص نشدند، ولی در نهایت به دادگاه محرز شد که قرص برنج و یا مشتقاتی از این قرص در غذا‌ها استفاده شده بود.

بیستم مهرماه ۹۵ همزمان با روز تاسوعای حسینی خبری مبنی بر فوت دو عضو خانواده یکی از پزشکان تبریزی در رسانه‌ها منتشر شد.

براساس گفته رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی، این پزشک مدعی شده بود که فردی چند غذای نذری در اختیار آن‌ها قرار داده و اعضای خانواده‎اش با مصرف این غذا مسمومیت پیدا کرده، راهی بیمارستان شده‌اند و در نهایت همسر و مادربزرگ این پزشک فوت می‌شوند.

ﺣﺠﺖ‌اﻻﺳﻼم واﻟﻤﺴﻠﻤﯿﻦ غلامحسین ﻣﺤﺴﻨﯽ‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه نیز در یکصد و چهارمین ﻧﺸﺴﺖ ﺧﺒﺮی خود گفته بود: پزشک تبریزی صراحتاً اعتراف کرده که غذا نذری نبوده است و خودم از رستوران تهیه کردم. فعلاً به اتهام قتل بازداشت است.

انتهای پیام/ی

 

پزشک تبریزی به قصاص محکوم شد

برچسب ها: حوادث ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.