کمک ۳۶۲ میلیونی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد خراسان جنوبی

در جشن گلریزان سال جاری خیرین خراسان‌جنوبی برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد ۳۶۲ میلیون تومان کمک کردند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛هاشمی مدیرکل زندان‌های خراسان‌جنوبی  در نشست خبری گفت: ۹۳ درصد زندانیان خراسان جنوبی مرد و ۷ درصد آنان زن هستند.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد زندانیان خراسان جنوبی بین ۱۸ تا ۳۹ سال سن دارند، افزود: ۷۴ درصد زندانیان خراسان‌جنوبی مجرمین مربوط به پرونده‌های مواد مخدر و ۱۳ درصد نیز مربوط به سرقت است.

هاشمی ادامه داد: یکی از اولویت‌های سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی خروج زندان‌ها به خارج از شهر است که در خراسان‌جنوبی به جز در شهر طبس این امر محقق شده و امیدواریم برای این شهر نیز خروج زندان از داخل شهر به زودی محقق شود.

 مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی اظهار کرد: سرانه هر زندانی در خراسان‌جنوبی ۱۴ متر مربع است و این نکته از آن جهت حائز اهمیت است که اگر فضای فیزیکی مناسب در اختیار زندانی وجود نداشته باشد اصلاح و تربیت زندانی نیز با مشکل رو به رو خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر ۳۳۰ زندانی در خراسان‌جنوبی یکی از جرائم آنان جرائم غیر عمد است و ۱۷۸ زندانی مختص جرائم غیر عمد چون مهریه، نفقه و دیه وجود دارد.

هاشمی یاد آور شد: در سال ۹۶ تعداد ۱۰۹ زندانی جرائم غیر عمد با بدهی ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و از ابتدای سال ۹۷ تعداد ۱۸ زندانی جرائم غیر عمد با مبلغ  دو میلیارد  تومان تومان بدهی از زندان آزاد شدند  و پیش بینی می کنیم تا پایان سال نیز ۱۱۰ زندانی جرائم غیر عمد از زندان آزاد شوند.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین از مهر ۹۶ شورای حل اختلاف در زندان مرکزی بیرجند تأسیس شد که تا کنون ۹۱ پرونده در آن مورد رسیدگی قرار گرفته که از این تعداد ۳۰ پرونده به توافق رسیده است.

وی گفت:در سال گذشته ۷۲۲ زندانی مورد عفو قرار گرفتند که در مجازاتشان تخفیف داده شد و ۶۵ نفر نیز عفو منجر به آزادی آنان از زندان شد.

هاشمی با اشاره به اینکه در ماه رمضان سال جاری هزار و ۴۰۰ نفر از بخش‌نامه مرخصی شب های قدر استفاده کردند، گفت: از ابتدای سال ۹۷ هزار و ۵۵۱ نفر در خراسان‌جنوبی وارد زندان شدند که ۵۲۶ نفر آنان آزاد شده اند.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی بیان کرد: در سال گذشته با همکاری فنی و حرفه‌ای، میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی ۱۵۳ دوره آموزشی برگزار کردیم و سه هزار و ۲۷ نفر نیز در آزمون های مربوط به آن شرکت کردند که بی شک گواهی موفقیت آنان در آزمون در اشتغال زایی بعد از آزادی مؤثر است.

 وی تصریح کرد: در سال گذشته ۸۵۲ زندانی مولد در زندان‌های خراسان‌جنوبی داشتیم که درآمد آنان از ۳۰۰ هزار تومان در ماه بالاتر است و همچنین ۶۵۱ زندانی غیر مولد در زندانی‌های استان داشتیم.

هاشمی با اشاره به اینکه ۲۶ روحانی فعالیت‌های فرهنگی زندان‌های را پیگیری می‌کنند، ادامه داد: ۱۲ کانون فرهنگی و هنری در زندان‌های خراسان جنوبی وجود دارد و ۱۴۷ نفر در مرکز یادهی و یادگیری شهید مطهری به سوادآموزس مشغول هستند.

وی افزود: در حال حاضر ۸۷۸ زندانی حافظ یک تا سه جزء قرآن داریم و ۲۵۹ خانواده زندانی نیز با حفظ قرآن مجید توانسته‌اند برای زندانی مرخصی تشویقی بگیرند.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی گفت: در جشن گلریزان سال جاری در خراسان جنوبی ۳۶۲ میلیون تومان برای آزادی زندانیان غیر عمد جمع آوری شد که نسبت به سال قبل ۱۹ درصد افزاش داشته است.

هاشمی یادآور شد: سال گذشته به ۹۷ زندانی آزاد شده یک میلیارد و ۲۹۱ میلیون تومان وام عطاء شد.

انتهای پیام / ط آ

کمک خیران به آزادی زندانیان غیر عمد  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار