به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اغلب مردم عادت دارند فقط وظیفهای که به آنها سپرده شده را انجام دهند و لاغیر! یعنی فقط نقش یک اجراکار را ایفا میکنند و هیچگونه خلاقیت و تصمیمگیری مبتکرانه در شغل خود ندارند.
گاهی بد نیست که رشته امور را به دست دل خود بسپاریم و اجازه دهیم ما را در مسیری به پیش براند که تصور میکنیم مناسبتر است. اگر برایتان پیش آمده که بعضا احساس کنید در شغل خود در جا میزنید یا برعکس، فکر کنید که بسیار عالی کار میکنید و شایسته ارتقاء شغلی هستید، بد نیست کمی در عقاید خود تجدید نظر کنید.
این موارد میتوانند نشانه این باشند که شما چندان هم در کار خود موفق نیستید و لازم است تغییراتی در روند انجام امور ایجاد کنید.
۱- شما کمترین کار را انجام میدهید
اگر تصور میکنید کاری که به عهده شما گذاشته شده است برای خوب بودن و ارتقا گرفتن کافیست، توصیه میکنیم حتما در افکار خود تجدیدنظر کنید.
آن دورانی که لیاقت و شایستگی یک کارمند فقط بر اساس سابقه کاری مشخص میشد به پایان رسیده است. در حال حاضر شما باید واقعا حرفی برای گفتن داشته باشید. برای این منظور لازم است مهارتهای لازم در راستای شغل خود را بیاموزید و همیشه بهروز باشید. بدین واسطه میتوانید خلاقیت به خرج داده و در انجام پروژههای کاری پیشرفتهای بسیاری را رقم بزنید.
همچنین این را در نظر داشته باشید که باید کارهایی که انجام میدهید را به اطلاع مدیر و دیگر همکاران خود برسانید تا متوجه کارهای ارزشمند شما بشوند.
۲- شما به هدف نمیزنید
روش کار خود را بهگونهای تغییر دهید که مطمئن باشید که به اهداف خود دست پیدا میکنید.
همه افراد در کار خود هدفی را دنبال میکنند؛ این هدف را ممکن است مدیر برایشان تعیین کرده باشد یا خودشان برای خود. اگر میدانید تا رسیدن به چشماندازی که برای خود تعیین کردهاید راه درازی در پیش دارید، نشانه این است که باید تلاش خود را بیشتر کرده و راهکارهای صحیح پیشرفت در کار را بیاموزید.
بهترین و مناسبترین ارزیابی که میتوانید نسبت به طریقه عملکرد خود داشته باشید این است که بدانید آیا به هدفی که مشخص کردهاید رسیدهاید، یا به آن نزدیک شدهاید یا خیر.
۳- همیشه در کار خود تذکر میشنوید و راهنمایی میگیرید
اگر اغلب اوقات از مدیر خود تذکر میشنوید، در روش کارتان تغییر ایجاد کنید.
اگر جزو کسانی هستید که مدیر باید مدام به او بگوید که چه کاری را انجام دهد، چه کاری را انجام ندهد، باید بدانید که در انجام کارهای خود خوب نیستید. به همین خاطر اگر میخواهید پیشرفت کنید، لازم است در روند انجام وظایف خود تجدید نظر کنید.
۴- حالت دفاعی دارید
انتقادهای سازنده را بپذیرید.
هیچ انسانی کامل نیست و همه ما همیشه و هر لحظه به رشد و تغییر نیاز داریم. اگر در برابر انتقادهای سازنده به جای ایجاد تغییر، موضع میگیرید باید بدانید که در کار خود خوب نیستید. تدافعی رفتار کردن و انتقادناپذیر بودن از نشانههای عدم علاقه به پیشرفت است.
برای بهتر شدن لازم است حتما ایرادات خود را بپذیریم و در راستای اصلاح آنها قدم برداریم به این ترتیب میتوانید پلههای ترقی را در شغل خود طی کرده و به درجات بالایی برسیم.
۵- به شغل خود علاقه ندارید و اغلب بیحوصله هستید
باید عاشق کار خود باشید تا موفق شوید.
شغل شما باید تواناییهای شما را به نمایش بگذارد. اگر شغل خود را دوست نداشته باشید هر چقدر هم تلاش کنید نمیتوانید به جایگاه بالاتری برسید. یا گاهی هم ممکن است یک نفر همه نیروی خود را به کار بگیرد و وقت زیادی را به شغلش اختصاص دهد، اما همچنان شاهد هیچ پیشرفتی نباشد. در این شرایط باید حتما این سوال ا از خود بپرسد که آیا شغل یا وظیفه کنونی او همانچیزی است که دوست دارد یا خیر.
منبع: روزیاتو
انتهای پیام/