مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: ۶۴ درصد مددجویان این استان در مناطق محروم و روستایی با ضرایب بالای محرومیت زندگی می‌کنند به این ترتیب بیشتر خدمات این نهاد در این مناطق برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  سید مهدی عبادی، افزود: کمیته امداد سیستان و بلوچستان از لحاظ جمعیت ۱۴.۵ درصد خانوار و ۸.۵ درصد مددجو کمک معیشت بگیر تحت حمایت دارد.

وی افزود: ۱۰۰ هزار و ۹۲ خانوار با جمعیت بیش از ۲۳۲ هزار نفر از خدمات مختلف این نهاد بهره‌مند هستند که ۶۹ درصد خانوار‌های تحت حمایت در مناطق روستایی و ۳۱ درصد خانوار‌ها در مناطق شهری این استان زندگی می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در دو ماهه نخست سال جاری دو هزار و ۸۰۰ خانوار پشت نوبت حمایت این نهاد تحت حمایت قرار گرفتند، ادامه داد: با توجه به مشکلات ناشی از خشکسالی و طوفان شدید این استان سرمایه‌های دامی و کشاورزی بسیاری از خانوار‌های تحت‌حمایت که از تسهیلات اشتغال‌زایی استفاده کردند از بین رفته و متقاضی حمایت هستند که براساس برنامه ریزی‌های انجام شده ۱۰ درصد آن‌ها تحت حمایت این نهاد قرار خواهند گرفت.

عبادی با اشاره به اینکه ۶۴ درصد مددجویان در ضرایب بالای محرومیت این استان سکونت دارند، یادآور شد: هشت درصد مددجویان در مناطق محروم و مرزی با ضریب شش، ۱۲ درصد در ضریب هفت، ۲۷ درصد در ضریب هشت و ۹ درصد در ضریب ۹ این استان زندگی می‌کنند که به علت شرایط سخت زندگی از حمایت‌های کوتاه مدت و بلند مدت این نهاد در سرفصل‌های مختلف مانند کمک معیشت، تحصیلی، درمانی، اردو‌های زیارتی و ساخت مسکن بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/گ

سکونت مددجویان سیستان وبلوچستان در مناطق محروم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار