رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک ۴۲ هزار و ۸۱۰ واحد صنفی در بخش‌های توزیعی، تولیدی و خدماتی در این استان مشغول فعالیت و ارائه خدمات به مردم هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از  روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان ؛ نادر میرشکار رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان اظهار داشت: یکی از بزرگترین نهاد‌های مدنی در کشور اصناف هستند که توسط خود مردم اداره می‌شوند.

وی با بیان اینکه اصناف در وضعیت بازار و قیمت گذاری کالا‌ها نقش موثری دارند گفت: واحد‌های صنفی استان زمینه اشتغال ۱۷۰ هزار و ۸۰ نفر را فراهم کرده اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان افزود: همچنین در استان بیش از ۱۷۰ اتحادیه صنفی در قالب ۱۰ اتاق اصناف فعالیت دارند.

وی بیان کرد: براساس نوع خدمات هر صنف و در چارچوب اجرای تجارت الکترونیک و تسهیل فرآیند کاری واحد‌های صنفی ۲۵ هزار و ۳۶۵ واحد صنفی استان مجهز به دستگاه کارتخوان، ۹ هزار و ۱۴۵ واحد صنفی مجهز به صندوق مکانیزه فروش و هفت هزار و ۸۶۰ واحد صنفی نیز به ترازوی دیجیتال مجهز شده اند.

میرشکار با اشاره به آخرین وضعیت انتخابات اصناف سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس آمار مرکز اصناف و بازرگانان ایران و دبیرخانه هیات عالی نظارت، این استان با کمترین درصد انتخابات معوقه اتحادیه‌های صنفی بهترین عملکرد را در این زمینه در کشور داراست.

انتهای پیام/ع

بیش از ۴۲ هزار واحد صنفی در سیستان و بلوچستان

برچسب ها: صنعت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار