طرح ایجاد منطقه امن در «لوگر» برای مذاکرات دولت و طالبان که به تازگی از سوی والی پکتیا مطرح شده است واکنش های گسترده و مختلفی را در میان سیاستمداران افغانستان به دنبال داشته است.

واکنش های مختلف به طرح ایچاد مناطق امن برای مذاکرات دولت و طالبانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، طرح ایجاد منطقه امن در «لوگر» برای مذاکرات دولت و طالبان که به تازگی از سوی والی پکتیا مطرح شده است واکنش های گسترده و مختلفی را در میان سیاستمداران افغانستان به دنبال داشته است.

عبدالرئوف ابراهیمی، رئیس مجلس افغانستان به همراه با برخی از قانون گذاران از آنچه سیاست های گنگ دولت در پیوند به گفتگوهای صلح با طالبان می خواند انتقاد کرد و هشدار داد که هرگونه تصمیم در پشت دروازه های بسته برایشان پذیرفتنی نیست.

سید اکبر آغا، یکی از فرماندهان پیشین طالبان نیز باور دارد که طالبان به این خواست مردم و حتی دولت تن نخواهد داد، زیرا از دید او ایجاد منطقه امن به معنای تجزیه کشور خواهد بود.

در همین حال جنرال عتیق الله امرخیل یکی از آگاهان نظامی باور دارد که اگر بخشی از خاک کشور به عنوان منطقه امن مشخص شود در آینده پیامدهای ناگواری خواهد داشت.

ریاست جمهوری و ریاست اجرایی دولت افغانستان در این مورد چیزی نگفته اند اما جنرال محمد رادمنش، سرپرست دفتر رسانه های وزارت دفاع ملی از این اقدام به گونه ای استقبال کرده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار