مدیر کل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس آخرین آمار بیش از 76درصد جمعیت این استان معادل با 400 هزار نفر کارت ملی هوشمند دریافت کرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  سید محمد علی تقوی اظهار داشت: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از پایگاه داده جمعیتی کشور از جمعیت 517 هزار نفری واجد شرایط این استان تاکنون بیش از 76 درصد آن موفق به ثبت نام کارت هوشمند ملی شده اند. 
وی افزود: این طرح تا پایان امسال در کهگیلویه و بویراحمد به پایان می رسد.
تقوی بیان کرد: مقدمات استفاده کاربردی از کارت هوشمند ملی در استان فراهم شده و در این زمینه هیچ مشکلی در حوزه ثبت احوال وجود نخواهد داشت.
وی عنوان کرد: از سال گذشته تاکنون در مجموع حدود 400 هزار نفر در استان برای دریافت کارت ملی ثبت نام کرده اند.
مدیر کل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: افزایش دفاتر ثبت نام کارت هوشمند از هشت دفتر در استان به 45 دفتر، ارتقاء پهنای باند ارتباطی 9 برابری، فعال کردن تمامی ادارات ثبت احوال و استفاده از ظرفیت و امکانات اداره پست استان، سبب شد تا ظرفیت ثبت نام در روز به بیش از 2 هزار نفر در استان افزایش یابد.
وی با اشاره به جمعیت 24 درصدی باقیمانده استان که هنوز برای کارت هوشمند ملی ثبت نام نکرده اند و افزود: هرچند تا پایان امسال این افراد فرصت ثبت نام دارند اما با توجه به اینکه مراحل کاربردی کردن کارت در کشور آغاز شده بنابراین ضروری است افرادی که هنوز اقدام به ثبت نام کارت نکرده اند، در اولین زمان و فرصت ممکن به مراکز و ایستگاه های ثبت نام مراجعه و اقدام نمایند.
تقوی گفت: کار تکمیل ثبت نام کارت هوشمند ملی خود را تا تحویل گرفتن هر چه سریعتر دنبال کنند تا در مسیر کاربردی شدن کارت برای آنان مشکلی بوجود نیاید.
مدیر کل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به زودی حذف کپی شناسنامه و کارت ملی از مدارک متقاضیان در دستگاه های اجرایی در استان آغاز خواهد شد بنابراین افرادی که کارت هوشمند ملی نداشته باشند هنگام استعلام در شبکه قطعا با مشکل روبه رو خواهند شد.
وی عنوان کرد: این مهم ضرورت ثبت نام را برای افراد باقیمانده بیشتر خواهد کرد.
جمعیت کهگیلویه و بویراحمد بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 حدود 713 هزار و 52 نفر بوده است./ ایرنا

 انتهای پیام/غ

 دریافت کارت ملی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.