شیوه‌های دادرسی نیازمند بازنگری مجدد است و باید از ابزار‌های مختلف نظیر آی تی برای تحول در دستگاه قضا استفاده شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،حجت‌الاسلام علیرضا امینی معاون منابع انسانی قوه قضاییه صبح امروز در همایش قضات مازندران بازنگری در شیوه‌های دادرسی را ضروری دانست و گفت: باید قضازدایی جدی گرفته شود.

وی افزود: شیوه‌های دادرسی نیازمند بازنگری مجدد است و باید از ابزار‌های مختلف نظیر آی تی برای تحول در دستگاه قضا استفاده شود.

معاون منابع انسانی قوه قضاییه با بیان اینکه در جامعه شاهد برخی بدرفتاری‌های اجتماعی مواجه هستیم، گفت: وقتی حس رفاقت و همدلی شکل گیرد بخشی از مشکلات امروز جامعه نیز قابل‌حل است.

حجت‌الاسلام امینی با اشاره به اینکه در دهه چهارم انقلاب، باید سرمایه اعتماد مردمی را افزایش داد، افزود: انقلاب اگر دردست مدیرانی قرار گیرد که نگاه تحولی و صعه صدر نداشته باشند با مشکل مواجه می‌شود.

وی با بیان اینکه تقریباً نیمی از مبادلات اقتصادی برابر دو برابر تولید ناخالص ملی کشور با چک انجام می‌شود، گفت: در سال ۹۵ در ردیف ششم موانع کسب وکار، چک برگشتی قرار دارد.

حجت‌الاسلام امینی با اشاره به شخصیت مرحوم بهشتی عنوان کرد: باید ابعاد شخصیتی شهید بهشتی تبیین شود و جدیت و پشتکار و اعتمادبه‌نفس شهید بهشتی ممتاز و برجسته بوده است.

مردم در دستگاه قضا مراجعه کننده هستند

حجت‌الاسلام محمدعلی تقوی فرد رئیس‌کل دادگستری مازندران در این همایش گفت: بخش دستگاه قضایی بخش ناظر بر حکومت اسلامی است و اگر این بخش در اجرا و عملیات باقران فاصله داشته باشد مشکلات جامعه بیشتر می‌شود.

وی با تأکید براینکه در دستگاه قضایی باید کار خدایی انجام دهیم، افزود: دستگاه قضا، جانشین خدا است و ما در این دستگاه ارباب‌رجوع نداریم و مردم مراجعه کننده هستند.

حجت‌الاسلام تقوی فرد گفت: قضات و کارکنان قضایی به فکر آن باشند که در محضر خداوند هستند و کار خدایی می‌کنند و فعالیت در این دستگاه توفیق به شمار می‌رود.

مظلوم‌ترین کمیسیون در مجلس شورای اسلامی ، کمیسیون قضایی

عبدالله رضیان رئیس مجمع نمایندگان مازندران نیز با اشاره به اینکه در فضای قانون‌گذاری اتفاقات خوبی رخ نداده است، تصریح کرد: در کشور اسلامی متأسفانه فضای قانون‌گذاری مشکل دارد و ما شش برابر کشور فرانسه قانون تصویب کردیم و بااین‌وجود چالش‌های جدی در نظام اجرای قانون داریم.

وی افزود: قانون نیازمند زیرساخت است و اکنون مظلوم‌ترین کمیسیون، کمیسیون قضایی است و بیشترین طرح‌ها نیز در این کمیسیون در حال بررسی است.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران یلدآور شد: ضرورت دارد تا معاونت علمی و پژوهشی قوه قضاییه در زمینهٔ قوانین مربوطه بررسی دقیق داشته باشد.

رضیان افزود: یکی از مشکلات این است که نتوانستیم آسیب‌های موجود در جامعه را لحاظ کنیم و معاونت علمی و پژوهشی قوه قضاییه در کنار مجلس قرار گیرد و بتوانیم قوانین مربوط را درست تدوین کنیم.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.