مدیرعامل آب و فاضلاب شیراز گفت: پیش بینی برای مصرف آب در تابستان ۶ هزار و ۲۴۰ لیتر بر ثانیه است که حدود ۱۴ درصد کمبود آب داریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اله بخش نظرپور مدیرعامل آب و فاضلاب شیراز ظهر یکشنبه در نشست خبری هفته صرفه جویی در آب اظهار کرد: پیش بینی برای مصرف آب در تابستان ۶ هزار و ۲۴۰ لیتر بر ثانیه است که با این وضعیت حدود ۱۴ درصد کمبود آب داریم.

وی با اشاره به اینکه تیر و مرداد ماه بیشترین حد مصرف آب در شیراز است، ادامه داد: در این مدت با کمبود ۶۰۰ هزار و ۷۰۰ هزار متر مکعب آب مواجه هستیم، اما با ۲۰ درصد صرفه جویی می‌توانیم این مشکل را پشت سر بگذاریم.

مدیرعامل آب و فاضلاب شیراز با بیان اینکه متوسط سرانه مصرف آب در شیراز در بخش خانگی حدود ۱۳۰ لیتر است، اضافه کرد: باید در شرایط کنونی این نسبت به ۱۰۵ لیتر برسد تا با کاهش مصرف سرانه بتوان به عبور از تابستان امیدوار بود.

اله بخش نظرپور با بیان اینکه در حال حاضر عمق چاه‌های آب در شیراز بالای ۳۰۰ متر است، افزود: نباید فراموش کرد که در ۱۰ سال گذشته به ندرت عمق چاه‌های استحصال آب در شیراز به ۲۰۰ متر می‌رسید.

وی به کاهش چشم گیر بارش باران در شیراز اشاره کرد و ادامه داد: امسال شاهد کاهش ۶۵ درصد بارش در میانگین بلند مدت فارس و ۵۱ درصد کاهش در شیراز بودیم.

نظر پور گفت: اگر صرفه جویی انجام دهیم و مردم همکاری لازم را داشته باشند آب آشامیدنی جیره بندی نمی‌شود.

انتهای پیام/ن

وضعیت آب در شیراز

برچسب ها: کم آبی ، باران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار