جام جهانی ۲۰۱۸؛

آشنایی با ورزشگاه سارانسک محل برگزاری دیدار ایران و پرتغال

ورزشگاه موردیویا آرنا به عنوان یکی از ورزشگاه های جام جهانی روسیه امشب میزبان تیم های ملی ایران و پرتغال خواهد بود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ورزشگاه 44 هزارنفریموردویا آرنا، امشب(دوشنبه 4 تیرماه)  میزبان دیدارتیم های ملی فوتبال ایران و پرتغال خواهد بود تا هر 2 تیم برای آن که از گروه خود به جمع 16 ستاره جام جهانی 2018 روسیه راه یابند، این زمین سبز را به میدان جنگ برای موفقیت طلایی  تبدیل کنند.

اخبار و حواشی داغ مربوط به جام جهانی ۲۰۱۸ را لحظه به لحظه در اینجا (جام جهانی ۲۰۱۸) دنبال کنید.

آشنایی با موردویا آرنا ؛ سکوی پرتاب ایران به اوج قله افتخار

باید گفت که بازی تیم های ایران و پرتغال از اهمیت بالایی برخوردار است.از سویی تیم ملی ایران با 80 میلیون هوادار و شعار یک ملت ،یک ضربان قلب به دنبال حذف پرتغال است و می خواهد برای اولین بار به دور بعدی مسابقات صعود کند. از سوی دیگر اما تمامی طرفداران کریستیانو رونالدو فوق ستاره تیم ملی پرتغال به دنبال آن هستند تا این بازیکن به وضعیت لیونل مسی دچار نشده و در جام جهانی روسیه با قدرت راه خود را ادامه دهد.

آشنایی با موردویا آرنا ؛ سکوی پرتاب ایران به اوج قله افتخار

ساخت ورزشگاه  موردیویا آرنا  که میزبان بازی ایران و پرتغال است از سال 2010 شروع شده و افتتاح آن به دلیل برخی از مشکلات مالی تا سال 2018 میلادی به طول انجامید. این ورزشگاه گنجایش ظرفیتی 44442 نفری دارد  و میزبانی 4 دیدار پرو-دانمارک، کلمبیا-ژاپن، پاناما- تونس  و  ایران و پرتغال را در جام جهانی روسیه بر عهده دارد.

آشنایی با موردویا آرنا ؛ سکوی پرتاب ایران به اوج قله افتخار

ورزشگاه موردیویا آرنا در شهر سارانسک پایتخت جمهوری موردویا قرار دارد و جمعیتی نزدیک به 320 هزار نفر دارد. در تقسیم بندی این شهر نیز به آن منطقه ولگا می گویند زیرا در کنار این رود قرار گرفته است. ساکنان این شهر را نیز مارادو می نامند که ریشه ای اروپایی دارند.

شهر سارانسک از لحاظ گردشگری نیز می تواند نظر هواداران بسیاری را که به دیدن بازی های جام جهانی روسیه آمده اند جلب کند .این شهر به میعادگاه اسطوره ها و افسانه های روسیه معروف است و نماد ها، اسطوره ها، کلیساها و موزه های فراوانی این شهر را احاطه کرده اند. بسیاری از مردم این شهر نیز در تلاشند تا با استفاده از این فضاها و امکانات به حفظ هویت خود ، آداب و رسوم بپردازند. از لحاظ آب هوایی اما میانگین دمای سارانسک  نزدیک به 4 درجه است و می تواند در ساعت های سرد خود ،سرمای استخوان سوزی را برای هواداران جام جهانی  به وجود آورد.

آشنایی با موردویا آرنا ؛ سکوی پرتاب ایران به اوج قله افتخار

ورزشگاه مورودویا آرنا به شکل هندسی بیضی و در 2 طبقه ساخته شده است و سقف و دیوار ها این استادیوم نیز از فلزهای رنگارنگ همچون ورزشگاه دیدار ایران و اسپانیا ساخته شده است و در آن رنگ پردازی های بسیاری مورد استفاده شده است.

آشنایی با موردویا آرنا ؛ سکوی پرتاب ایران به اوج قله افتخار

در بسیاری از رسانه های روسی دلیل ساخت بدین شکل ورزشگاه را ، ساختن سمبلی از خورشید و حمایت از مهمانان عنوان شده است. برای ساخت این ورزشگاه 16 میلیارد روبل هزینه شده تا در فاصله ای نزدیک به ایستگاه قطار و فرودگاه شهر سارانسک قرار گیرد.

برای مشاهده آخرین اخبار جام جهانی ۲۰۱۸ می‌توانید از موتور جستجوگر گوگل (google) استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

آشنایی با سومین ورزشگاه میزبان دیدار های ایران در جام جهانی روسیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار