مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری بوشهر گفت: طرح آمایش اتباع کشور افغانستان ساکن استان بوشهر آغاز شد.

سیزدهمین دوره طرح آمایش اتباع کشور افغانستان ساکن استان بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  عبدالرضا بشیری صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای سیزدهمین دوره طرح آمایش اتباع کشور افغانستان ساکن استان بوشهر اظهار داشت: این طرح از ۱۵ سال پیش در سطح کشور در حال اجرا است.

وی با اشاره به اجرای طرح آمایش اتباع کشور افغانستان به مدت یک ماه و نیم در استان بوشهر، خاطرنشان کرد: این طرح برای سیزدهمین بار در استان بوشهر در حال اجرا است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری بوشهر با اشاره به ضرورت داشتن کارت آمایش برای پناهندگان ساکن کشورمان بیان کرد: انتظار داریم اتباع افغان با مراجعه به این اداره واقعه تولد، ازدواج، طلاق یا فوت در خانواده خود را گزارش دهند.

وی اصلاح اطلاعات شخصی و خانوادگی اتباع افغان را یک ضرورت دانست و ادامه داد: تلاش ویژه‌ای داریم تا مشکلات اتباع دارنده کارت آمایش در استان بوشهر رفع شوند.

بشیری سفر به افغانستان را یکی از مهمترین مشکلات اتباع افغان عنوان کرد و افزود: این مشکل با هماهنگی وزارت کشور با نیروی انتظامی حل شده و این افراد می‌توانند به مدت یک ماه به کشور خود رفته و سپس به ایران برگردند.

وی همچنین از پیگیری برای رفع مشکل دریافت گواهینامه رانندگی توسط اتباع افغان خبر داد و اضافه کرد: در استان بوشهر هشت هزار تبعه افغانستان دارنده کارت آمایش حضور دارند که خدمات متنوعی برای آن‌ها ارائه می‌شود.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری بوشهر از صدور دفترچه بیمه سلامت برای هزار و ۴۰۰ نفر از اتباع افغان استان بوشهر خبر داد و گفت: هزار نفر مراجعه کرده و کارت خود را دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/م

طرح آمایش اتباع کشور افغانستان ساکن استان بوشهر آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.