به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛سه ماهه اول هر سال به عنوان یکی از طلاییترین زمانهای اکران سینما در کشور به حساب میآید و استراتژی مدیران سینمایی برای رونق سینما و جذب مخاطب بیشتر روی این برهه زمانی خواهد بود و در این راستا به مقایسه اکران سه ماهه اول سال ۹۶ با سال ۹۷ میپردازیم.
بر اساس گزارشی که یکی از خبرگزاریها در خصوص فروش سه ماهه اول سال ۹۶ ارائه داده فروش فیلمها بیش از شصت و یک میلیارد تومان بوده که این رقم به نسبت فروش سه ماهه اول سال ۹۷ که بیش از هشتاد و چهار میلیارد است، روند افزایشی را نشان میدهد.
در این میان سهم چهار فیلم «مصادره»، «لاتاری»، «به وقت شام» و «تگزاس» که بالای ده میلیارد فروش داشتند بیش از پنجاه و سه میلیارد تومان و دو فیلم «لونه زنبور» با فروش بیش از نه میلیارد تومان و «فیلشاه» با فروش بالاتر از ۷ میلیارد و ششصد میلیون تومان سهم خوبی از این فروش داشته اند و بقیه فیلمها با اختلاف فروش حدود چهار میلیارد کمتر در ردههای بعدی قرار دارند.
با نگاه به این جدول تا تاریخ ذکر شده که ۱۹ فیلم است میتوان دید تعداد فیلمهای کمدی شش اثر است و فروش انیمیشن «فیلشاه» نیز جلب توجه میکند.
البته باید توجه داشت درست است که افزایش فروش داشتیم، اما قیمت بلیتها افزایش داشته و باید دید تعداد مخاطب در قیاس با سال گذشته به چه نحو بوده است.
در این راستا علی سرتیپی سخنگوی شورای عالی اکران با اشاره به علتهای موفقیت افزایش تعداد مخاطب و فروش فیلمها عنوان کرد: علت اصلی و اول این اتفاق افزایش سالنهای سینما در تهران و شهرستان هاست، از سینماهای کوچک در شهرستان تا سینماها و پردیسهایی مانند مگامال، باغ کتاب، اطلس مشهد، بهاران تبریز، شهرک و....
وی افزود: علت دیگر، کیفیت و تنوع ژانر فیلمها نسبت به سال گذشته بود که باعث فروش و جذب مخاطب بیشتر شد.
لازم به ذکر است؛ فروشهای فیلمهای سینمایی از جدول فروش سینما تیکت برداشته شده است.
انتهای پیام/
84 میلیارد تومن کم پولی نیست