وزیر خارجه آمریکا اظهارات یک مقام آمریکایی را که گفته بود برای خلع سلاح شبه‌جزیره کره جدول زمانی ارائه خواهد شد، رد کرد.

پمپئو ارائه برنامه زمانی برای خلع سلاح شبه جزیره کره را رد کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، گفت برای مذاکرات بر سر خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره، جدول زمانی پیشنهاد نخواهد کرد. اظهارات وی در تناقض با صحبت‌های یکی از مقامات آمریکایی است که گفته بود آمریکا به زودی به پیونگ یانگ جدول زمانی ارائه خواهد کرد که در آن «درخواست‌هایی مشخص» وجود خواهد داشت.

پمپئو در مصاحبه تلفنی با شبکه سی ان ان که روز دوشنبه منتشر شد، گفت خواستار ادامه پیشرفت‌ها در جهت خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره است و افزود دولت آمریکا به طور مداوم جدیت پیونگ یانگ درباره رها کردن برنامه هسته‌ای خود را ارزیابی می‌کند.

پمپئو با اشاره به ملاقات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در سنگاپور در هفته‌های گذشته در مصاحبه با سی ان ان گفت: «برای این مسئله جدول زمانی تعیین نخواهم کرد. چه دو ماه باشد چه شش ماه، ما به حرکت به سوی جلو در این زمان استثنایی متعهد باقی خواهیم ماند تا دریابیم آیا می‌توان به آنچه سران دو کشور خواستار آن هستند دست یابیم یا خیر.»

وی همچنین در مصاحبه با سی ان ان افزود: «امیدواریم شاهد روندی ادامه‌دار در این پیشرفت‌ها باشیم.»

این در حالی است که اظهارات وزیر خارجه آمریکا، با سخنان یک مقام ارشد نظامی این کشور که پیش از سفر جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا به آسیا بیان شده بود، به شدت در تناقض است. وی گفته بود واشنگتن به زودی جدول زمانی به کره شمالی ارائه خواهد کرد که در آن «درخواست‌هایی مشخص» مطرح شده است.

پمپئو همچنین درباره تصمیم رئیس جمهور آمریکا مبنی بر تعلیق برگزاری مانورهای نظامی مشترک واشنگتن و سئول در شبه جزیره کره در این مصاحبه گفت این اقدام تنها تا زمانی ادامه خواهد داشت که «روند مذاکرات با حسن نیت ادامه یابد و نتایج سازنده آن محقق شود.»

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار