مایک پمپئو در مصاحبه‌ای درباره رابطه واشنگتن-مسکو گفت آمریکا باید در روابط خود با روسیه، «جسورانه و در عین حال انعطاف‌پذیر» عمل کند.

پمپئو: آمریکا باید در روابط خود با روسیه انعطاف‌پذیر باشدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا گفت واشنگتن باید در روابط خود با روسیه، «جسورانه و در عین حال انعطاف‌پذیر» عمل کند و در تلاش باشد نقاط مشترک در روابط با مسکو را شناسایی کند.

پمپئو در مصاحبه‌ با روزنامه وال استریت ژورنال گفت: «ما درباره مسائل بسیاری با یکدیگر اختلاف نظر داریم. ارزش‌های ما با یکدیگر تفاوت بسیاری دارد؛ اما نقاطی نیز هست که در آن همپوشانی مشاهده می‌کنیم. این وظیفه وزیر خارجه آمریکا است که نقاطی را که می‌توان در آن همکاری صورت بگیرد مشخص کند و در عین حال، از آمریکا در برابر فعالیت‌های دولت‌ها حمایت کند.»

پمپئو همچنین خاطر نشان کرد سیاست خارجی آمریکا در بیش از 10 سال گذشته، بر مبارزه با تروریسم (!) و بیش از آن، در مبارزه برای قدرت متمرکز شده است. وی گفت توجه به رابطه آمریکا با روسیه و چین از این جهت اهمیت دارد.

پمپئو هفته گذشته اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، همتای روس وی ممکن است پس از سفر جان بولتون، مشاور امنیت داخلی کاخ سفید به مسکو با یکدیگر دیدار کنند. قرار است جان بولتون روز چهارشنبه با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه دیدار و گفتگو کند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز شنبه گفت در صورت فراهم شدن شرایط، دیدار ترامپ و پوتین تایید خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار