استاندار سیستان و بلوچستان گفت: وزیر کشور در راستای اجرای ماده ۱ قانون اصلاح مواردی از قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری، با پیشنهاد استانداری مبنی بر تبدیل روستای قرقری شهرستان هیرمند به شهر موافقت کرد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از  روابط عمومی استانداری، سیددانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بر اساس تبصره ۵ ماده ۴ این قانون روستا‌های مرکز بخش با هر جمعیتی شهر شناخته می‌شوند که بر اساس این قانون روستای قرقری به شهر تبدیل شد.

وی ادامه داد: طرح‌های توجیهی تبدیل مراکز سایر بخش های استان به شهر تهیه و به وزارت کشور ارسال شده است که پس از گذراندن مراحل قانونی و اداری لازم تعیین تکلیف می‌شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور، گفت: بر اساس ماده ۹ این قانون، اعضای شورای اسلامی روستای قرقری به عنوان اعضای شورای اسلامی شهر شناخته می‌شوند و طبق مقررات، شهرداری نیز استقرار خواهد یافت.

گفتنی است فاز اول طرح هادی روستای قرقری از توابع شهرستان هیرمند در سال ۷۲ اجرا شده و در حال حاضر فاز دوم آن نیز آماده بهره برداری است.

از لحاظ سیمای شهری و شرایط کیفی جاده اصلی آسفالت و کوچه‌ها و برخی معابر آن خاکی است و به دلیل واقع شدن در کنار دریاچه هامون توسعه آتی شهر به سمت غرب خواهد بود.

همچنین؛ بخشداری، دفتر شورای اسلامی و دهیاری، نمایندگی آب و فاضلاب روستایی، نمایندگی محیط زیست، واحد‌های آموزشی، گروهان مرزی و پایگاه بسیج، مرکز بهداشت روستایی، پست بانک، ایستگاه تصفیه خانه و پالایش هوا، جایگاه سوخت، مرکز خدمات کشاورزی و مرکز مخابرات از جمله امکانات و زیرساخت‌های روستای قرقری شهرستان هیرمند است.

انتهای پیام./ع

روستای قرقری به شهر تبدیل شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار