مدیر عامل آب منطقه‌ای استان گفت:۷۵ درصد ۷ سد مخزنی خراسان جنوبی خالی از آب است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛امامی مدیر عامل آب منطقه‌ای استان گفت:با توجه به خشکسالی های رخ داده از مجموع ظرفیت 67 میلیون متر مکعبی آب در سدهای استان،تنها  17 میلیون متر مکعب آب ذخیره شده است که این میزان نشان دهنده وجود تنها 25 درصد آب در سدها است.

 

وی با بیان اینکه باروری ابرها نیز در سال گذشته  به خاطر زمین گیر شدن 2 پرواز در هیچ جای کشور عملیاتی نشد،افزود:امسال براساس توافق انجام شده با هوا فضای سپاه قرار است یک فروند هواپیما برای باروری ابرها در اختیار وزارت نیرو قرار گیرد که امیدواریم این  عملیات با همکاری هوا فضای سپاه در استان نیز به صورت موردی بحث استفاده از پهباد را درباره ی باروری ابرها داشته باشیم . 


امامی از تکمیل شدن 50 درصدی عملیات طرح مطالعات آب ژرف در استان خبر داد و گفت:هم اکنون عملیات ژئو فیزیک در استان در حال انجام است و هزار و 600 سایت برای این منظور پیش بینی شده است.


مدیر عامل آب منطقه ای استان افزود:تا پایان تابستان امسال 30 روستا تأمین آب می شوند که به کاهش روستاهایی که با تانکر آبرسانی می شوند کمک خواهد کرد.


وی مدیریت مصرف آب را یک راهکار جدی برای گذر از فصل گرم تابستان عنوان کرد و گفت:از هم استانی ها درخواست می کنیم در خصوص مدیریت مصرف آب کمک کنند تا بحران کم آبی و خشکسالی های پی در پی را با کمترین دغدغه پشت سر بگذاریم.


یکم  تا هفتم تیر ماه هفته صرفه جویی منابع آب نامگذاری شده است.

انتهای پیام/غ

تأمین آب  30 روستا تا پایان تابستان امسال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.