هلن لوگال، سفیر فرانسه در سرزمین‌های اشغالی، در مصاحبه با نشریه سعودی ایلاف از مخالفت کشورش با خروج آمریکا از برجام سخن گفت.

سفیر فرانسه در سرزمین‌های اشغالی: به گفتگو با ایران درباره برجام ادامه می‌دهیمبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، هلن لوگال، سفیر فرانسه در تل آویو در مصاحبه با نشریه سعودی ایلاف، با دفاع از موضع کشورش در مخالفت با اقدام آمریکا در خروج از برجام، اعلام کرد فرانسه به گفتگوها با ایران برای دستیابی به یک راه حل در این خصوص ادامه می‌دهد.

وی در خصوص برجام گفت: «معتقدیم توافق با ایران بطور کلی خوب است و ما پیوسته این را گفته‌ایم. رئیس جمهور ما نیز چنین گفته است». 

او در ادامه مدعی شد: «ما نیازمند توافقی هستیم که چهار بخش داشته باشد. یکی از آنها برجام است که هم‌اکنون وجود دارد. بخش دوم باید گفتگو با ایران در خصوص مسأله موشکهای بالستیک باشد. بخش سوم باید در خصوص رفتار ایران در منطقه باشد و بخش چهارم باید گفتگو در خصوص شرایط بعد از سال 2025 و آنچه پس از پایان برنامه جامع اقدام مشترک ( برجام) رخ خواهد داد».

این مقام فرانسوی همچنین گفت: «ما نیازمند این چنین توافقی هستیم. ما به برجام پایبند خواهیم ماند و به همراه کشورهای دیگر، به استثنای آمریکا، در یک طرف این توافق هستیم. ما خواهان آن هستیم که ایران به این توافق پایبند باشد و با آنها در راستای احترام به این توافق ادامه خواهیم داد.»

سفیر فرانسه در تل آویو همچنین در خصوص حضور شرکت های اروپایی در ایران نیز گفت: «این شرکت‌ها خصوصی هستند و حضورشان منوط به تصمیم دولت نیست. برخی از این شرکت‌ها ترجیح می‌دهند بازار آمریکا را حفظ کنند و از ایران خارج شوند. هیچ شرکتی نیست که با آمریکا کار کند و ترجیحش ماندن در ایران باشد و این تصمیم خودشان است. آنچه ما تلاش داریم، انجام گفتگو با آمریکایی‌ها به منظور بررسی امکان باقی ماندن این شرکت‌ها در ایران است».

انتهای پیام/

برچسب ها: برجام ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۰۵ تير ۱۳۹۷
برجام جز بدبختی چی داشت
آخرین اخبار