تجلیل از 57 کشاورز برتر استان

صبح امروز طی مراسمی از 57 کشاورز برتر خراسان جنوبی تجلیل شد.

به گزارشخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛  کشاورز معاون وزیر در امور زراعت ظهر امروز در مراسم تجلیل از تولید کنندگان برتر و برگزیدگان بخش کشاورزی گفت: امسال بیش از 300هزار تن کلزا در کشور تولید خواهد شد که رتبه کشور در خودکفایی روغن را دو رقمی می کند.


وی با بیان اینکه 3 مشکل در بخش کشاورزی وجود دارد افزود: آب ،پایداری و بهره وری از مشکلات موجود در بخش کشاورزی است است و بهره وری کلید توسعه کشاورزی است .

معاون وزیر در امور زراعت پفت : تقویت امنیت غذایی، حفظ منابع و افزایش درآمدهای کشاورزان ، سه رسالت اصلی بخش کشاورزی  است.

عباس کشاورزبا بیان اینکه با بیان اینکه 94 درصد واردات کشور در هشت محصول کشاورزی است افزود: گندم در راس این واردات است .

وی افزود: در کشور بیش از 2 میلیون و 700هکتار گندم آبی و 4 میلیون هکتارگندم دیم کاشته می شود که متناسب با ظرفیت اکولوژی زراعی کشور نیست.

معاون وزیر در امور زراعت  با بیان اینکه طرحی برای آسیب شناسی گندم ارائه دادیم گفت: در این راستا دو میلیون و 700 هزار هکتار گندم آبی و چهار میلیون گندم دیم کاشته شده و متناسب با ظرفیت اکولوژی کشور نیست.


کشاورز با بیان اینکه برای اعطای تسهیلات هیچ محدودیتی نداریم گفت: کشاورزان باید مشکلات را در اسرع وقت منتقل کنند. زیرا خرید تضمینی و توافقی جزء یساست های وزرات خانه کشاورزی است.

وی با بیان اینکه طی پنج سال گذشته ضریب بهره وری آب را شش درصد افزایش داده ایم، گفت: در برنامه ششم باید کاهش منابع آبی در بخش کشاورزی را به 1.7 درصد برسانیم.

۱۰ نفر کشاورزان برتر ملی و ۴۷ نفر کشاورزان برتردراین مراسم  تجلیل شدند .

انتهای پیام/ک

کشت بیش از 300 هزار تن کلزا در کشور

 

برچسب ها: جهاد کشاورزی ، زراعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار