برونو لومر تعرفه‌های تجاری رئیس جمهور آمریکا را فرصتی تاریخی برای اتحاد اعضای اتحادیه اروپا عنوان کرد.

لومر: ترامپ فرصتی تاریخی اتحاد و قدرتمند شدن را در اختیار اروپا قرار دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه روز سه شنبه در گفتگو با فایننشال تایمز اعلام کرد: تعرفه‌های تجاری دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا فرصتی تاریخی را برای اتحاد و قدرتمند شدن در اختیار اتحادیه اروپا قرار داده است.

لومر در ادامه افزود: زمانیکه رئیس جمهور آمریکا به دنبال تضعیف اتحادیه اروپا است نیروی محرک آلمان و فرانسه بسیار حیاتی خواهد بود.

 روز گذشته  نیز وزیر دارایی فرانسه هشدار داد اگر دونالد ترامپ تهدیدات خود برای اعمال تعرفه‌های بیشتر بر واردات این اتحادیه را عملی نماید، اتحادیه اروپا اقدام واشنگتن را تلافی خواهد کرد.

اظهارات لومر پس از آن صورت گرفت که رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری تهدید کرد در صورتیکه اتحادیه اروپا تعرفه‌ها و موانع تجاری خود را که علیه شرکت‌های آمریکایی وضع کرده، لغو نکند تعرفه ۲۰ درصدی بر روی تمامی خودرو‌های ساخت این اتحادیه وضع خواهد کرد.

تهدیدات ترامپ اندکی پس از آن صورت گرفت که اتحادیه اروپا وضع تعرفه ۲۵ درصدی بر واردات ۳.۲ میلیارد دلار از کالا‌های تولید آمریکا، از جمله شرکت تجاری موتورسیکلت هارلی-دیویدسن، را آغاز کرد.

این اقدام اتحادیه اروپا در واکنش به تصمیم واشنگتن برای اعمال تعرفه بر واردات فلزات از این اتحادیه، کانادا، مکزیک و با عنوان نگرانی‌های مربوط به امنیت ملی اتخاذ شد.

تصمیم یکجانبه واشنگتن به شدت از سوی متحدانش محکوم شد و این شرکای تجاری را در آستانه‌ یک جنگ تجاری تمام عیار قرار داد.

علاوه بر تنش‌های تجاری اخیر میان آمریکا و متحدانش، خروج یکجانبه واشنگتن از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران موسوم به برجام و اعلام از سرگیری تحریم‌های اقتصادی علیه تهران و شرکت‌های تجاری اروپایی طرف تجاری ایران، تنش‌های میان طرفین را افزایش داد. با این حال اقدام رئیس جمهور آمریکا با واکنش جدی دیگر طرف‌های امضاء کننده برجام و اعلام  تعهد مجدد آن‌ها به این توافق همراه شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار