گوشه‌ای از زندگی نامه شهيد محمد بشک یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

زندگی نامه شهيد محمد بشکبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.

شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است. شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید محمد بشک یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید:

شهید محمد بشک در سال ۱۳۴۵ در روستای قارنجه از توابع شهرستان مهاباد به دنیا آمد و بعد از گذراندن دوران باصفای طفولیت در دامان پاک و مهرآمیز مادر خود، قدم به طبیعت زیبای زادگاه خود نهاد تا با استشمام آب و هوای خوش و خرم زادگاهش، گل وجودش پرورش یابد و درخت تنومندی برای آینده اسلام و انقلاب باشد.

شهید محمد بشک، تحصیلات ابتدایی را در زادگاه خود به اتمام رساند، اما به علت فقر مالی و تنگدستی، از ادامه تحصیل محروم شد و از همان سنین کودکی به کار و تلاش در کنار خانواده خود پرداخت تا باری از دوش رنج کشیده پدر و سایر اعضای خانواده خود بردارد و کمک حال خانواده باشد.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، محمد به سن ۱۸ سالگی رسیده بود، لذا خود را برای انجام خدمت مقدس سربازی به ژاندارمری معرفی نمود و پس از اعزام و پشت سر گذاشتن مراحل آموزش، راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد تا با سلاح آمیخته با ایمان و اخلاص که از طراوت وجود او نشأت گرفته بود، به مبارزه با خصم زبون بشتابد.

وی در تاریخ ۶۷/۴/۲۲ در منطقه عملیاتی فکه بر اثر بمباران شیمیایی رژیم بعثی صهیونیستی عراق، به دیدار معبود شتافت.

انتهای پیام/

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.