مجرد مدیر منطقه ارومیه از کاهش بالغ بر ۲۰ درصدی مصرف انواع فرآورده‌های نفتی در بهار ۹۷ خبر داد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ احمد مجرد مدیر شرکت ملی  پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه از توزیع بالغ بر ۳۴۳ میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی در مرکز و شمال استان آذربایجان غربی در فصل بهار خبرداد و گفت: این مقدار مصرف در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد کاهش یافته است
وی افزود: توزیع نفت سفید در بهار ۹۷ بالغ بر ۱۶ میلیون لیتر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از کاهش ۶۷ درصدی برخوردار می‌باشد که از دلایل مهم این کاهش چشمگیر تغییر فرایند دریافت نفت سفید خانوار‌ها و استفاده از روش الکترونیکی کارت بانکی، توسعه مطلوب گازرسانی و اعلام سهمیه نفت سفید بصورت مرحله‌ای و فصلی میباشد.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه از رشد ۱۳درصدی مصرف بنزین موتور در سه ماهه اول سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در این مدت بالغ بر ۱۴۹ میلیون لیتر بنزین در منطقه ارومیه به مصرف رسیده است.
این مقام مسئول در ادامه ضمن اعلام خبر توزیع بالغ بر ۱۶۹ میلیون لیتری نفتگاز در بهار سالجاری از کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفتگاز نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در حال حاضر نفتگاز ارسالی به نیروگاه‌ها در بازه زمانی مذکور بالغ بر ۵۹ میلیون لیتر، در بخش کشاورزی بالغ بر ۲۷ میلیون لیتر، در بخش حمل و نقل بالغ بر ۶۹ میلیون لیتر و در بخش صنایع بالغ بر ۴ میلیون لیتر به مصرف رسیده است.
مجرد ضمن اشاره به مصرف بالغ بر ۸ میلیون لیتری نفتکوره در سه ماهه اول سال ۹۷، از کاهش مصرف ۱۹ درصدی این فرآورده نسبت به مدت مشابه سال قبل خبرداد و گفت: عمده دلایل اصلی کاهش مصرف نفتکوره، می‌توان به تشدید نظارت بر شبکه توزیع و کاهش فعالیت کوره‌های آجرپزی به دلیل کاهش تقاضای بازار اشاره نمود.
شرکت ­ملی ­پخش ­فرآورده ­های ­نفتی ­ منطقه ارومیه یکی از مناطق ۳۷ گانه کشور، واقع در شمال غربی ایران شامل شهر‌های ارومیه، اشنویه، سلماس، خوی، چالدران، قره ضیاء الدین، ماکو، شوط، پلدشت و بازرگان با شعاع عملیاتی ۲۵۰ کیلومتر دارای ۵ ناحیه، ۳ انبار نفت، دو مرکز سوختگیری هواپیمائی در مجموع با ظرفیت ذخیره سازی ۱۵۴ میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی فعالیت مینماید. این­ منطقه سوخت­ خود­ و­ نواحی ­تحت ­پوشش ­خود را ­از­ طریق خط لوله و نفتکش تامین می‌نماید.
انتهای پیام/ح


کاهش ۲۰ درصدی مصرف فرآورده‌های نفتی در شهرستان‌های مرکز وشمال آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.