مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: در سه ماه اول سال جاری ۶۸ میلیون و ۵۶۲ هزار تردد خودرو در محور‌های مختلف استان ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ سلمان زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی  با بیان اینکه این تعداد تردد نسبت به سال گذشته در همین مدت ۲۰ درصد افزایش یافته است، گفت: در سه ماه اول سال گذشته حدود ۵۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تردد در محور‌های استان ثبت شده بود.

وی اظهار داشت: براساس اطلاعات دریافتی از ۸۲ دستگاه ترددشمار آنلاین مستقر در محور‌های استان، از کل تردد ثبت شده ۱۶ درصد مربوط به وسایل نقلیه سنگین و ۸۴ درصد مربوط به وسایل نقلیه سبک بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی یادآوری کرد: در این مدت ۱۷ درصد تخلفات جاده‌ای وسایل نقلیه مربوط به فاصله غیرمجاز و ۴ درصد مربوط به سرعت غیرمجاز بود.

سلمان زاده ادامه داد: در این مدت سرعت متوسط تردد خودرو‌ها در محور‌های استان ۷۸ کیلومتر بر ساعت بوده که این سرعت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد کاهش یافته است، به طوری که سرعت متوسط تردد در محور‌های استان در سه ماه اول سال گذشته ۸۴ کیلومتر بر ساعت بود.

وی گفت: در این مدت محور‌های رفت و برگشت تبریز - ایلخچی، تبریز صوفیان و ایلخچی - آذرشهر به ترتیب دارای بیشترین تردد در استان بود.

در سطح استان آذربایجان شرقی ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۳۹ کیلومتر بزرگراه، یک هزار و ۴۲ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۷۲۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۵۶۹ کیلومتر راه روستائی وجود دارد.

 

انتهای پیام/ش

افزایش ۲۰ درصدی  تردد خودروها در آذربایجان شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.