رئیس اجرائی دولت وحدت ملی صلح را ضرورت اساسی خواند و تاکید کرد که صلح و مذاکره با طالبان به معنای بازگشت به گذشته نیست و تمام دستاوردهای ما به ویژه در بخش زنان حفظ خواهد شد.

عبدالله: صلح با طالبان به معنای بازگشت به گذشته نیستبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت وحدت ملی صلح را ضرورت اساسی خواند و تاکید کرد که صلح و مذاکره با طالبان به معنای بازگشت به گذشته نیست و تمام دستاوردهای ما به ویژه در بخش زنان حفظ خواهد شد.

وی امروز (چهارشنبه ۶ سرطان) در نشست ملی توانمندسازی زنان در کابل گفت که تمام مردم افغانستان بدون استثنا خواهان برقراری صلح هستند و حکومت وحدت ملی در این زمینه تلاش خواهد کرد.

وی افزود که در گذشته دختران از حق تعلیم محروم بودند و زنان در عرصه‌های مختلفی چون اقتصادی و سیاسی مشارکت نداشتند، اکنون این مشکل برطرف شده و در صلح با طالبان این دستاوردها نادیده گرفته نخواهد شد.

رییس اجرایی در بخش دیگر سخنانش گفت که از آتش‌بس با طالبان درس‌های زیادی آموختیم و آن در تطبیق درست برنامه‌های بعدی به ما کمک خواهد کرد. وی ابراز امیدواری کرد که از این آتش‌بس طالبان نیز درس گرفته باشند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار