مدیر کل بهزیستی اردبیل؛

اردبیل در شیوع اعتیاد جزو استان های سفید کشور است

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: استان اردبیل در شیوع اعتیاد در جامعه جزو استان های سفید کشور محسوب می شود.

بهزاد ستاری، مدیر کل بهزیستی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: میزان شیوع اعتیاد در استان اردبیل 1/4 درصد گزارش شده که در حدود 16 هزار نفر از جمعیت استان اردبیل را شامل می شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه استان اردبیل در شیوع اعتیاد جزو استان های سفید کشور است اما با این حال همچنان باید به فکر پیشگیری و ریشه کنی این معضل خانمان سوز بود.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل افزود: سازمان بهزیستی به عنوان رئیس کمیته فرهنگی و پیشگیری از مواد مخدر بیشتر نقش اجتماعی کردن مواد مخدر را دارد که این امر با مشارکت مردم، حضور خود فرد، خانواده های معتادان و خانواد های در معرض خطر انجام می گیرد.

ستاری گفت: در حال حاضر 13 انجمن پیشگیری اولیه از اعتیاد در استان اردبیل فعال هستند که در کنار این ها 11 مرکز اقامت میان مدت یا همان کمپ نیز در استان اردبیل فعالیت می کنند که در سال 96 برای 4 هزار و 400 نفر خدمات ارائه داده اند که از این تعداد جمع کثیری بهبود یافته و برای 170 نفر از آنها زمینه اشتغال فرهم شده است.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل ادامه داد خدمات مراکز ترک اعتیاد برای افراد نیازمند و تحت پوشش سازمان تقریبا به صورت رایگان بوده و قسمت اعظم شهریه آنها توسط بهزیستی پرداخت می شود.

ستاری گفت: هم اکنون یک مرکز تخصصی تی سی که معمولا افراد معتاد بعد از مراحل سم زدایی و کمپ به آجا منتقل می شود در پارس آباد فعالیت می کند و یک مرکز تی سی دیگر نیز به زودی در مشگین شهر راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه انگیزه بیشتر افراد معتاد از اعتیاد، جلب توجه و بیکاری مشکلات خانوادگی است باید نشاط و تفریج اجتماعی را در جامعه گسترش دهیم که برای تحقق این امر همه نهادها و سازمان ها مسئول هستند.

انتهای پیام/ح

فعالیت 13 انجمن پیشگیری اولیه از اعتیاد در استان اردبیل

برچسب ها: اعتیاد ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.