مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان گفت:در سال گذشته و در محورهای جنوب استان کرمان 234نفر جان خود را بر اثر وقوع تصادف از دست دادند.

راه اندازی کمیته اجرایی مدیریت ایمنی و حمل و نقل جنوب استان کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ مسعود جمیلی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان گفت: با توجه به لزوم توجه بیشتر به مقوله ایمنی حمل و نقل در محورهای ارتباطی جنوب استان و انجام کارهای زیر بنایی برای کاهش تلفات و تصادفات رانندگی کمیته اجرایی مدیریت ایمنی و حمل و نقل جنوب استان با همکاری دستگاه های همکار از جمله قرارگاه پلیس راه جنوب استان، مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت،هلال احمر و...فعال شد.

وی افزود:بسیاری از محورهای ارتباطی جنوب استان در گذشته بعنوان محورهای فرعی و بین روستایی بوده است اما در حال حاضر از این محورها بعنوان محورهای ارتباطی بین شهری و بعضا بین استانی استفاده می شود.

جمیلی گفت: از ابتدای مستقل شدن این اداره کل فعالیت های خوبی در حوزه نگهداری و ایمن سازی محورهای ارتباطی در جنوب استان انجام شده است که با توجه به اعتبارات تخصیص یافته سعی شده است بهترین اقدام ایمن سازی انجام شود.

وی با اشاره به نصب دوربین های نظارت تصویری و ثبت تخلف در محورهای ارتباطی جنوب استان گفت: در حال حاضر9دستگاه دوربین ثبت تخلفات و 6دوربین نظارت تصویری در محورهای اصلی ارتباطی جنوب استان کرمان فعال است که به زودی 8دوربین ثبت تخلفات دیگر در محورهای ارتباطی این مناطق نصب و راه اندازی خواهد شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان از نصب 10دکل دوربین های نظارت تصویری در محورهای شهرستانهای جنوبی استان خبر داد وگفت: نصب و راه اندازی دوربین های نظارت تصویری و ثبت تخلفات می تواند سهم قابل توجهی در ایجاد ایمنی بیشتر در محورها و رصد رانندگان متخلف داشته باشد.

جمیلی با بیان فرهنگ سازی و جلوگیری از بروز تصادفات تنها وظیفه پلیس و راهداری نیست افزود: همه اقشار به نوعی در مقابل فرهنگ سازی رانندگی ایمن مسوول هستند و ما بعنوان دستگاه حوزه زیرساخت ایمنی حمل ونقل تمام تلاش خود را با توجه به اعتبارات تخصیصی و اقدامات بیش از وظیفه اداری و عملیاتی در جهت ایمن سازی محورها انجام خواهیم داد .

وی با اشاره به توجه نکردن رانندگان به علایم هشدار دهنده در محورهای ارتباطی گفت: سالانه بیش از چندین میلیارد تومان اعتبار برای نصب تابلوهای ایمنی و هشدار دهنده برای راهنمایی کاربران جاده ای هزینه می شود تا شاهد تصادفات نباشیم .

جمیلی با بیان اینکه استان کرمان در سال 96رتبه دوم کشوری در بحث تصادفات جاده ای را داشته است افزود : درسال گذشته 482فقره تصادف در محورهای جنوب استان کرمان رخ داد که بیشترین این تصادفات در محور پل بهادر آباد – ایرانشهر بعنوان رتبه اول ، جیرفت - کهنوج رتبه دوم و جیرفت – بافت رتبه سوم تصادفات را به خود اختصاص داد.

وی تصریح کرد کرد: در سال گذشته و در محورهای جنوب استان کرمان 234نفر جان خود را بر اثر وقوع تصادف از دست دادند و عمده علل حوادث و تصادفات در این محورها سرعت غیرمجاز ،عدم توجه به جلو،سبقت غیرمجاز و در نتیجه واژگونی بوده است.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار