۲۴۳ هزارو ۵۳۱ تن محصولات غیر نفتی در ۳ ماه نخست امسال از گمرکات گیلان صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ ابوالقاسم یوسفی نژاد ناظر گمرکات گیلان و مدیر کل گمرک انزلی گفت: در ۳ ماه نخست امسال ۲۴۳ هزارو ۵۳۱ تن محصولات غیر نفتی شامل انواع محصولات معدنی، محصولات نباتی، سبزیجات، میوه، محصولات معدنی و مصنوعات آن شیشه و مصنوعات آن، محصولات صنایع غذایی، محصولات نساجی و پلاستیکی از گمرکات گیلان به کشور‌های روسیه، آذربایجان، اوکراین، عراق، قزاقستان، افغانستان، گرجستان و برخی کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادر شد.

وی ارزش این میزان محصولات صادرات  شده را ۱۲۵ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: این مقدار از محصولات غیر نفتی صادر شده از لحاظ وزن ۱۲۶ درصد و به لحاظ ارزش دلاری ۶۹ درصد افزایش داشت.

ناظر گمرکات گیلان و مدیر کل گمرک انزلی خاطر نشان کرد: همچنین در این مدت ۳۷۵ هزارو ۳۱ تن کالا از قبیل: آهن آلات، ماشین آلات صنعتی، لوازم برقی و قطعات آن، چوب، تخته، انواع غلات و محصولات شیمیایی از کشور‌های روسیه، قزاقستان، آذربایجان، گرجستان، ژاپن و ترکیه وارد استان شد.

ابوالقاسم یوسفی نژاد ارزش این میزان از کالا‌های وارداتی را بیش از ۲۳۶ میلیون دلار اعلام و تصریح کرد: در ۳ ماه نخست امسال ۱۳۰ هزارو ۸۹۶ نفر از گمرکات گیلان وارد کشور شدند.

 

انتهای پیام/م.ع

خروج بیش از ۲۴۳ هزار تن محصولات غیر نفتی از گمرکات گیلان

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.