اختصاص ۱۰۰میلیارد تومان به مشکلات کم آبی در سیستان و بلوچستان

رییس شورای اسلامی سیستان وبلوچستان گفت: بدنبال تنش‌های کم آبی در استان مبلغ ۱۰۰میلیارد تومان اعتبار به رفع مشکلات آبی در استان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، بلوچ زهی رییس شورای اسلامی سیستان وبلوچستان ظهر امروز در اجلاس رسمی شورای اسلامی استان که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: بدنبال بحران‌های خشکسالی و تنش آبی در استان مقرر شد از محل صندوق توسعه ملی ۱۰۰میلیارد تومان اعتبار به این بخش احتصاص یابد.

وی افزود: هم اکنون ۳هزار و ۲۴روستای فاقد شبکه آبرسانی در استان وجود دارد که برای تجهیز این روستا‌ها به شبکه لوله کشی آب ۱۵۰۰میلیارد تومان اعتبار لازم است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۶۱۳حلقه چاه در استان وجود دارد که از این تعداد آبدهی ۱۴۴حلقه نرمال است همچنین میزان آبدهی ۱۷۸حلقه چاه پنجاه درصد کاهش یافته است در حالیکه ۵۰درصد این چاه‌ها نیز خشک شده اند.

وی با اشا ره به اینکه ۹۶حلقه چاه نیز در حال خشک شدن است بیان کرد: این چاه‌ها روزانه ۲۶متر مکعب آب برداشت می‌شود.

مدیر کل آب و فاضلاب روستایی سیستان وبلوچستان نیز با اشاره به اختصاص ۱۰۰میلیارد تومان اعتبار به رفع مشکلات کمبود آب در استان گفت: از این مبلغ ۳۰میلیارد تومان در حوزه آب فاضلاب روستایی و در جهت تجهیز چاه‌ها، آبرسانی سیار و کف شکنی چاه‌های موجود هزینه می‌شود.

چاری با بیان اینکه این اعتبار کمک شایانی به رفع کمبود‌ها در این بخش می‌کند افزود: همچنین پیشنهاد شده تا به صاحبان مزارع کشاورزی و باغ‌ها که بدلیل کمبود آب دچار مشکل شدند اجازه حفر چاه داده شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون هزار لیتر در ثانیه آب در منطقه سیستان توزیع می‌شود در حالیکه تقاضای مردم این رقم را به ۲۴۰۰ لیتر افزایش میدهد که این امر به افت فشار آب در منطقه می‌انجامد.

 

انتهای پیام/ی

 

تخصیص اعتبار برای رفع کم آبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار