پساب ها در تامین نیاز آبی گیاهان زراعی و غیرزراعی، توسعه پارک های شهری و جنگلی کاربرد دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، وریجی مدیر دفتر نظارت بر بهره برداری از فاضلاب شهری آبفای مازندران با اشاره به اینکه قسمت عمده پساب ها از آب تشکیل شده است، گفت: از پساب ها می توان در تامین نیاز آبی گیاهان زراعی و غیرزراعی، توسعه پارک های شهری و جنگلی و جنگل کاری حاشیه شهرها استفاده نمود.

وی با بیان اینکه منابع آب شیرین در جهان محدود و آسیب پذیر است، افزود: این منابع محدود دارای ارزش اقتصادی ویژه همراه با اثرات اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی است.

وریجی گفت: با بزرگ شدن شهرها و افزایش جمعیت ، گسترش صنایع و کارخانه ها مسئله آلودگی محیط زیست روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می کند به طوری که با گسترش زندگی ماشینی و به علت توجه نکردن افراد به منافع همگان هر روز انواع بیشتری از آلودگی ، محیط زیست آدمیان و حیوانات را ناسالم تر و زندگی آنها را در معرض خطر جدی قرار می دهد.

وی با بیان اینکه فاضلاب ها یکی از عوامل آلودگی محیط زیست هستند افزود: ضروری است فاضلاب ها پالایش و تصفیه و سپس گردش آب در طبیعت برگردانده شود.

مدیر دفتر نظارت بر بهره برداری از فاضلاب شهری آبفای مازندران هدف از تصفیه فاضلاب ها را تامین شرایط بهداشتی برای زندگی مردم، پاک نگه داشتن محیط زیست ، بازیابی فاضلاب و تولید انرژی عنوان کرد.

وریجی با اشاره به اینکه پساب فاضلاب در زمینه کشاورزی مفید است، گفت: با توجه به اینکه فاضلاب ها دارای نمک های معدنی کمتر از آب دریاها می باشند و در واقع آب های شیرین آلوده می باشند بنابراین با تصفیه آنها برای آبیاری کشاورزی به مراتب ارزان تر از شیرین سازی آب دریاهای شور می باشند.

مدیر دفتر نظارت بر بهره برداری از فاضلاب شهری آبفای مازندران افزود: با تصفیه لجن فاضلاب می توان از یک منبع بسیار مهم انرژی (بیوگاز) استفاده کرد.

انتهای پیام/ م

توسعه پارک های شهری و جنگلی با تصفیه پساب ها

برچسب ها: بحران آب ، آلودگی هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.