وزیر دفاع چین به همتای آمریکایی خود گفت تنها در صورتی روابط میان پکن و واشنگتن بهبود خواهد یافت که از درگیری‌ها اجتناب شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزیر دفاع چین روز چهارشنبه به جیمز متیس، همتای آمریکایی خود، گفت روابط واشنگتن و پکن تنها با احترام متقابل و اجتناب از درگیری می‌تواند بهبود یابد.

وزیر دفاع آمریکا یکی از منتقدان اقدامات نظامی پکن در دریای جنوبی چین بوده است. ارتش آمریکا حتی دعوت خود از چین برای شرکت در یک مانور دریایی بین‌المللی را پس گرفته است. این مانور نظامی در حین سفر متیس به چین آغاز خواهد شد.

سفر متیس به پکن در حالی است که روابط میان دو کشور خصوصا در بحث تجاری، بسیار تنش‌زا شده است. پکن همچنین نسبت به اهداف آمریکا درباره جزیره خودمختار تایوان تردید دارد. تایوان مجهز به تسلیحات آمریکایی است. چین این جزیره را بخشی از خاک خود می‌داند.

وی فنگه، وزیر دفاع چین، در گفتگو با همتای آمریکایی خود گفت: «چین از توسعه صلح‌آمیز حمایت می‌کند و ارتش چین به طور کامل از منافع کشور، امنیت و توسعه خود دفاع می‌کند.»

وی افزود: «روابط چین و آمریکا تنها در صورتی بهبود خواهد یافت که هیچ تقابلی میان ما وجود نداشته باشد و همکاری‌هایی در جهت برد دو طرفه و احترام متقابل داشته باشیم.»

متیس، نخستین وزیر دفاع آمریکایی است که پس از سال 2014 وارد چین شده است. او در این دیدار از فنگه دعوت کرد در پنتاگون با او دیدار کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار