رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان های کاشان و آران و بیدگل از رسیدگی به یک فقره پرونده ملی مهم به ارزش اولیه 12 میلیارد ریالی بر اساس اعلام نظر کارشناسان نیروی انتظامی در این اداره خبرداد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سعید بلانی زاده،  امروز در نشست خبری با اهالی رسانه گفت: اقلام کشف‌شده، بیشتر لوازم‌آرایشی و بهداشتی و برخی از کالاهای صنایع چوب است.

وی با اشاره به متهم شدن و دستگیری سه نفر در حوزه استحفاظی کاشان دررابطه با این پرونده افزود: هر سه نفر با قید وثیقه آزاد شدند و اسناد آن‌ها برای بررسی به گمرک ارسال‌شده است.

به گفته وی، 552 فقره پرونده با محکومیت جزای نقدی بالغ‌بر 4 میلیارد ریال در سه‌ماهه نخست سال جاري در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل رسیدگی و مختومه شده است.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان های کاشان و آران و بیدگل، افزود: 156 فقره از این تعداد پرونده مربوط به تخلفات درج نکردن قیمت، 135 پرونده تخلفات حوزه بهداشت و درمان، 74 مورد تخلفات گران‌فروشی، 44 مورد تخلفات کم‌فروشی و تقلب، 29 فقره قاچاق کالا و مابقی در مورد سایر تخلفات است.

بلانی زاده، تصریح کرد: سه مورد حکم تعطیلی واحد تولیدی به دلیل نداشتن پروانه ساخت، 2 مورد تعطیلی واحدهایی مداخله‌گر در امور پزشکی و یک مورد جزای نقدی 30 میلیون ریال و نصب تابلو واحد متخلف به مدت 6 ماه بالای در مغازه (فروشگاه عرضه مواد غذایی واقع در بیمارستان بهشتی کاشان) به دلیل گران‌فروشی به تعدد و تکرار از دیگر احکام صادره برای پرونده‌های رسیدگی شده است.

احقاق حق برای 24 فقره پرونده شاکی دار و صدور حکم مقتضی

وی در ادامه با تأکید بر اینکه تعزیرات حکومتی فقط حکم به جزای نقدی در حق دولت نمی‌دهد و در مواردی که حتی اشخاص حقیقی و حقوقی به‌تبع تخلفات صنفی متضرر شوند و اعلام شکایت کنند و تخلف آن‌ها محرز شود حکم در حق شاکی خصوصی هم صادر می‌کنیم ،گفت: 24 فقره پرونده شاکی دار در سه‌ماهه نخست امسال داشتیم که احکام مقتضی آن صادرشده و احقاق حق شکات (شاکیان) آن صورت گرفته است.

به گفته وی، این 24 مورد به‌صورت عمده گران‌فروشی یا کم‌فروشی بوده که اغلب آن مربوط به صنف کابینت و تعمیر خودرو است.

برنامه های تعزیرات درراستای حمایت از کالای ایرانی/ رسیدگی به 29 فقره پرونده قاچاق کالا

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان های کاشان و آران و بیدگل، در ادامه نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری به‌عنوان «حمایت از کالای ایرانی» را تاکیدکرد و گفت: دراین راستا برخورد جدی و قاطع با قاچاق کالا را دردستور کار قراردادیم که طی سه‌ماهه نخست امسال 29 فقره پرونده قاچاق کالا را نیز با جریمه نقدی بالغ‌بر 2 میلیارد ریالی متهمان آن رسیدگی و کالاهای قاچاق آن‌ها را به نفع دولت ضبط کردیم.

بلانی زاده، اظهار داشت: رسیدگی به 6 فقره پرونده قاچاق چوب و متهم به پرداخت جزای نقدی در حوزه محیط‌زیست و منابع طبیعی در سه‌ماهه نخست امسال را یادآورشد و گفت: 8 نفر از افراد این پرونده به جهت عجز از پرداخت جزای نقدی در زندان هستند.

وی تصریح کرد: لوازم آرایشی بهداشتی، موتورسیکلت سنگین و چوب تاغ جنگلی فراوانی کالاهای قاچاق این پرونده‌ها است.

به گفته وی، 40 نوبت گشت بازرسی مشترک اداره تعزیرات حکومتی کاشان نیز با همکاری دستگاه‌های نظارتی ازجمله معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، اتاق اصناف، بازرسی اداره صنعت، معدن و تجارت در سه‌ماهه اول امسال انجام شد که 240 واحد در این 40 نوبت بازرسی‌شد.

تشکیل کارگروه ویژه رصد و پایش بازار برای رسیدگی به التهابات بازار

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان های کاشان و آران و بیدگل، رسیدگی فوری و خارج از نوبت و برخورد جدی و قاطعانه با پرونده ها را با توجه به شرایط اخیر التهابات بازار و قیمت‌ها تأکید کرد و گفت: یک گروه بازرسی ویژه صبح و بعدازظهر با حضور نمایندگان تعزیرات حکومتی، صنعت و معدن و تجارت و اتاق اصناف در سطح شهر حضور پیدا می‌کنند تا وضعیت قیمت همه کالاها و در اولویت اول اقلام مایحتاج عمومی شهروندان را در بازار رصد و بازرسی کنند.

بلانی زاده، گفت: اقدام کارگروه رصد و پایش بازار اداره صنعت و معدن و تجارت با عضویت تعزیرات در این کارگروه نیز اقدام سوم در جهت رسیدگی و بررسی وضعیت اخیر بازار و التهابات آن است که دوشنبه هر هفته تشکیل می‌شود تا علاوه بر رصد و بررسی قیمت کالاها و خدمات کیفیت و کمیت بازرسی‌ها نیز بررسی و پیگیری شود.

وی افزود: شهروندان کاشانی و همشهریان عزیز با توجه به کمبود نیروهای بازرسی و توان و زمان محدود مجموعه هرکدام خود یک بازرس و اطلاع‌رسان از رصد بازار و قیمت‌ها به تعزیرات باشند و به‌محض مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به شماره‌های 135 سازمان تعزیرات حکومتی کشور و 124 صنعت و معدن گزارش کنند و خبر دهند.

هیچ گزارش تخلفی در حوزه ارز و سکه و فرش گزارش نشده است

وی با اشاره به اینکه 17 هزار واحد صنفی با 48 اتحادیه صنفی در شهرستان وجود دارد گفت: در خصوص سکه و ارز نیز تاکنون هیچ گزارش و پرونده‌ای در این منطقه نداشتیم به رغم آنکه مکاتبات لازم با اداره استاندارد در خصوص جدیت بر نظارت در این حوزه انجام و پیگیری شده است.

به گفته وی، در حوزه صنعت فرش ماشینی نیز طی سه‌ماهه نخست امسال هیچ گزارش تخلفی به این اداره گزارش نشده است.

بلانی زاده، با اشاره به اینکه دو موضوع رصد بازار طلا و جواهرآلات و فرش در این منطقه اقدام مهم در حال بررسی و پیگیری است که نماینده ولی‌فقیه در کاشان و امام‌جمعه این شهرستان درراستای حمایت از کالای ایرانی در دیدار نوروزی روسای ادارات شهرستان کاشان با وی خواستارشد گفت:ما بر اساس این دستور طی مکاتباتی که با اصناف و اداره استاندارد داشتیم بازرسی و نظارت آن‌ها بر شرکت‌های فرش را خواستار شدیم.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: تعزیرات ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار