مدیرکل پزشکی قانونی استان خراسان شمالی گفت: در دو ماهه امسال ۳۵ نفر در جاده‌های استان خراسان شمالی فوت کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ بابک سلحشور مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: در دو ماه سال جاری ۳۵ نفر در جاده‌های این استان فوت کرده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته این آمار ۱۵ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد کشته‌های جاده‌ای استان مربوط به مسیر بجنورد - جنگل گلستان است، افزود: سال گذشته ۲۴۹ نفر در محور‌های برون شهری فوت کردند.

بابک سلحشور اظهار داشت ۵۰ نفر هم سال گذشته در تصادفات درون شهری فوت کردند.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی تعداد مصدوم‌های ناشی از تصادفات را در سال گذشته چهار هزار و ۴۰۳ نفر عنوان کرد و افزود: از این نظر نیز پنج درصد رشد داشته ایم.

وی با بیان اینکه استان در شاخص خودکشی رتبه ۲۱ کشوری را دارد گفت: اقدام و مشکوک به خودکشی نیز در سال ۹۶ در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه تعداد متوفیات ارجاعی از سوی مراجع قضایی به این اداره کل در سال ۹۶ در مقایسه با سال ۹۵، ۲۳ درصد افزایش یافت، گفت: ۶۱۵ جسد معاینه و علت مرگ آنان بررسی شد.

سلحشور اظهار داشت: اجسادی که به پزشکی قانونی برای تعیین علت مرگ ارجاع داده می‌شوند به صورت کلی مرگ‌های غیر طبیعی بوده‌اند.
وی اظهار داشت: در بخش معاینه در سال گذشته ۱۹ هزار و ۶۴۸ مورد معاینه بالینی انجام شده، در بحث آزمایش‌ها نیز سه هزار و ۴۲۷ مورد انواع مختلف آزمایش از جمله سم شناسی، الکل بوده که در مقایسه با پارسال ۳۴ درصد رشد داشته است.

سلحشور افزود: در دو ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال در نزاع ۱۸.۵ درصد کاهش داشته ایم، در این مدت یک هزار و ۷۲ نفر در این خصوص به پزشکی قانونی خراسان شمالی مراجعه کرده اند.

انتهای پیام/آ


خراسان شمالی در شاخص خود کشی رتبه ۲۱ کشوری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.