آغاز برداشت گیلاس از باغات شهرستان محلات + عکس

برداشت گیلاس از باغات گیلاس شهرستان محلات استان مرکزی آغاز شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ برداشت گیلاس از ۳۴ هکتار باغات این محصول در شهرستان محلات آغاز شد.
محمودی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محلات درگفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: سطح زیر کشت باغات گیلاس در شهرستان محلات حدود ۴۴ ونیم هکتار است که ۳۴ هکتار آن قابل برداشت و به مرحله باردهی رسیده و ده و نیم هکتار آن هم غیر بارده می‌باشد.

محمودی افزود: پیش بینی می‌شود به طور متوسط از هر هکتار باغ گیلاس در این شهرستان بیش از ۷ و نیم تن در هکتار محصول گیلاس برداشت شود.

وی اضافه کرد: بیشترین سطح زیر کشت باغات گیلاس در شهرستان محلات به روستای عیسی آباد اختصاص دارد و این محصول پس از برداشت به شهر‌های همجوار از جمله شهر اراک صادر می‌شود.

خسارات وارده و بیمه نبودن محصول گیلاس مهمترین مسئله باغداران محلاتی

با اشاره به خسارات وارد شده به باغات گیلاس شهرستان محلات افزود: بیشترین خسارت به این محصول در سال جاری ناشی از طوفان، تگرگ و سرمازدگی بوده است وسرمازدگی به بعضی از باغات گیلاس شهرستان حدود ۵۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت زده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محلات ادامه داد: از مهمترین مشکلات باغداران محلاتی زیر پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی نبودن این محصول است که امیدوارم باتوجه صندوق بیمه کشاوزی این مشکل رفع شود.

آغاز برداشت گیلاس از باغات شهرستان محلات + عکس

انتهای پیام /ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.