رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: به منظور احداث، راه اندازی گلخانه و خرید تجهیزات با دو شرکت اسپانیایی و شرکت اصفهان قرارداد منعقد شده و تجهیز کارگاه نیز به زودی انجام خواهد شد.

شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه   در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  گفت: با توجه به پتانسیل های موجود در شهرستان اسلام آباد غرب، تصمیم گرفته شد عملیات اجرای گلخانه با حضور وزیر جهاد کشاورزی آغاز شود تا به یک مطالبه عمومی برای استان و شهرستان تبدیل شود .

وی دلایل تاخیر در اجرای پروژه گلخانه اسلام اباد را توضیح داد و گفت:  انتخاب نام یک برند خاص و مخالفت با این نام و روند تغییر نام شرکت سرمایه گذار و تامین وثیقه خارج از طرح به مبلغ بیش از 40 میلیارد تومان و تامین سند تک برگی باعث گردید علی رغم پیگیری های مسئولان استانی، زمان دریافت تسهیلات چند ماه به تاخیر بیافتد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی افزود: خوشبختانه با پیگیری های فراوان و رفع مشکلات مجریان طرح، در حال حاضر هیچ مانعی در راه اجرای طرح گلخانه اسلام آباد غرب وجود نداشته و حتی قسط اول تسهیلات این پروژه نیز طی چند روز گذشته پرداخت شده است.

شهبازی در ادامه با اشاره به مشخصات این مجتمع گلخانه ای افزود: مجتمع گلخانه ای اسلام ابادغرب یکی از مجتمع های بزرگ گلخانه ای در استان کرمانشاه بوده که در سطح 50 هکتار برنامه‌ریزی شده و توسط سرمایه گذار بخش خصوصی اجرا می شود.

شهبازی با اشاره به اینکه برای سرمایه گذاری در مجتمع گلخانه ای اسلام آبادغرب تسهیلات خوبی در نظر گرفته شده خاطرنشان کرد: حدود 42 میلیارد و نیم تسهیلات در نظر گرفته شده که قسط اول آن برای اجرا از محل صندوق توسعه ملی به مجری پروژه پرداخت شده است و مابقی تسهیلات نیز با توجه به میزان پیشرفت فیزیکی پروژه پرداخت می گردد.

وی با بیان اینکه کل سرمایه گذاری برای اجرای کامل پروژه 1000 میلیارد ریال پیش بینی شده تصریح کرد: عملیات نقشه برداری و طراحی در حال انجام بوده که تا چند روز آینده به اتمام رسیده و به منظور احداث، راه اندازی گلخانه و خرید تجهیزات با دو شرکت اسپانیایی و شرکت آپادانا اصفهان قرارداد منعقد شده که ان شاا.. تجهیز کارگاه نیز به زودی انجام خواهد شد.

شهبازی افزود: طرح گلخانه اسلام ابادغرب یکی از مدرن ترین مجتمع های گلخانه ای با تکنولوژی روز دنیا بوده که با اجرای این طرح 300 نفر اشتغالزایی مستقیم داشته و قطعا راه اندازی چنین مجتمع هایی نقش مهمی در اشتغال غیرمستقیم و صنایع تبدلیل و تکمیلی خواهد داشت.

شهبازی با اشاره به اینکه بخش عمده محصولات گلخانه ای اسلام آبادغرب به خارج صادر می شود اضافه کرد: با راه اندازی این مجتمع گلخانه ای و افزایش تولید محصولات کشاورزی که دارای استانداردهای لازم و کیفیت مناسب است امیدواریم زمینه صادرات هرچه بیشتر محصولات کشاورزی استان کرمانشاه فراهم شود.

انتهای پیام/ز


گلخانه اسلام ابادغرب یکی از مدرن ترین مجتمع های گلخانه ای روز دنیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.