نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه گفت: روز قوه قضاییه مزین شده با شهادت آیت‌الله بهشتی و این به معنای این است که قوه قضاییه باید جهادی و شهادت گونه عمل کند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه آیت‌الله مصطفی علما نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه   گفت: شخصیت آیت الله دکتر بهشتی شخصیتی قانونمند، توانمند، انقلابی، قاطع و با شکوه و شهادت‌طلب بود و همه قضات و مسئولان قوه قضاییه باید چنین رفتاری را در خود جلوه‌گر سازند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه افزود: امروز هجمه علیه قوه قضاییه زیاد است و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند بایستی خدمات و عملکرد قوه قضاییه به طور کامل و هنرمندانه به مردم ارائه شود که مردم وسعت خدمات را ببینند.

محمدرضا عدالتخواه رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه استان کرمانشاه تنها استانی است در کشور که در پرونده‌های کیفری آن کاهش داشته است، اظهار داشت: در سال ۹۳ حدود ۱۱۷ هزار پرونده جرم و جنایت در دادسراها داشتیم که این رقم در سال ۹۶ به ۷۶ هزار پرونده رسیده است که نشان از بهبود این موضوع در استان کرمانشاه دارد.

وی افزود: یکی از اقدامات مفید دادگستری کرمانشاه اعمال مجازات‌های جایگزین به جای زندان بوده است که فواید زیادی را برای مردم و بیت‌المال به دنبال دارد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: تاکنون یک هزار و ۵۰۰ نفر طی مجازات‌های جایگزین موظف به اجرای ۴۰۰ هزار ساعت خدمات عمومی شده‌اند و علاوه بر کاهش هزینه زندانی شدن آنها که ماهانه ۷۰۰ هزار تومان برای هر نفر از بیت‌المال هزینه می‌شود خدمات گسترده‌ای نیز ارائه شده است.

 

انتهای  پیام/ز

کرمانشاه تنها استانی است در کشور که در پرونده‌های کیفری آن کاهش داشته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.