نماینده مردم خاش در مجلس گفت: با توجه به نبود آب و کاهش قابل توجه پوشش گیاهی و با مساعدت‌های وزیر جهاد کشاورزی بخشی از علوفه مورد نیاز دامداران به صورت رایگان تهیه و توزیع خواهد شد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علی کرد نماینده مردم خاش در مجلس  در حاشیه بازدید میدانی وزیر جهاد کشاورزی از پروژه‌های کشاورزی خاش  اظهار کرد: بخش قابل توجهی از مراتع، سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی و دام‌های روستائیان و عشایر حوزه انتخابیه شهرستان خاش بعلت خشکسالی و معضل آب در حال نابودی و زوال هستند.

وی افزود: با توجه به نبود آب و کاهش قابل توجه پوشش گیاهی و با مساعدت‌های وزیر جهاد کشاورزی بخشی از علوفه مورد نیاز دامداران بصورت رایگان تهیه و توزیع خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار میتواند گامی موثر در جهت کاهش هدر رفت آب و مهار خشکسالی باشد که امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی در استان سیستان و بلوچستان و شهرستان خاش اجرای طرح آبیاری تحت فشار در ۶۰۰ هکتار از اراضی زیر سطح کشت باغات پسته این شهرستان آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: در بحث حل مشکل آب و آبرسانی به روستائیان و عشایر این موضوع به تصویب دولت قرار گرفته است که به بزودی جهت حل این مشکلات نسبت تخصیص و توزیع بودجه اقدام خواهد شد.

کرد افزود: در جهت راستای مطالبات و رفع مشکلات مردم حوزه انتخابیه خاش مواردی از قبیل: لایه روبی قنوات، کمک بلاعوض به کشاورزان و دامداران، تهیه علوفه ارزان قیمت و یا رایگان برای دامداران، تامین لوله انتقال آب، ته زنی چاه‌های کشاورزی، پرداخت معوقات تسهیلات کشاورزان و دامداران از سوی دولت، پیگیری جهت پرداخت پول گندمکاران، ساخت استخر‌های ذخیره آب، تعیین تکلیف موتور پمپ‌های کشاورزی در مناطق مرزی، اجرای طرح‌های اشتغالزا و زود بازده در حوزه کشاورزی، اجرای طرح آبیاری نوین در تمامی مناطق حوزه انتخابیه و رفع مشکلات کشاورزان و دامداران با وزیر جهاد کشاورزی مطرح شد تا مورد پیگیری این مسئول قرار گیرد.

انتهای پیام/ع

توزیع رایگان  تأمین علوفه مورد نیاز دامداران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار