مسئول موزه‌های استان یزد گفت: باید موزه‌ها را برای انتقال بهتر به مخاطبین به سمت دیجیتالی شدن و استفاده ازتکنولوژی‌های دیجیتالی ببریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ الهه خاکباز مسئول موزه‌های استان یزد در سفر خود به شهرستان میبد گفت: از اولویت‌های اداره موزه استان، استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا است و باید موزه‌ها را برای انتقال بهتر به مخاطبین به سمت دیجیتالی شدن و استفاده ازتکنولوژی‌های دیجیتالی ببریم.

خاکباز با بیان اینکه از تأسیس موزه‌هایی که فقط جنبه مردم شناسی داشته باشند خوداری شده است و باید به سمت تخصصی شدن و استاندارد سازی موزه‌ها حرکت کرد افزود: دریافت مجوز‌های لازم درحوزه مجموعه داری و تاسیس موزه‌ها از جمله سیاست‌های اولیه اداره کل موزه‌ها است.

مسئول موزه‌های استان افزود: اگر نام موزه‌ای در فهرست موزه‌های اداره کل موزه‌ها نباشد نمی‌تواند فعالیت کند و معنی ندارد تاسیس موزه بدون مجوز که هیچ اختیاراتی را ندارد فعالیت کند.

خاکباز خاطر نشان کرد: تا زمانی که موزه‌ای در لیست و فهرست موزه‌های ایران از طرف اداره کل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی شناخته نشود، هیچ اعتباری برای آن در نظر گرفته نخواهد شد.

وی گفت: در همین راستا تلاش ما بر این است که به سمت گرفتن مجوز حرکت کنیم تا بتوانیم برای اعتبارات موزه‌های این شهرستان نیز اقدام کنیم.

الهه خاکباز بابیان اینکه یک چهارم از ٣٢ موزه استان به شهرستان میبد تعلق دارد گفت: درحال حاضر در شهرستان میبد، ٨ موزه فعال و ۴ موزه درحال احداث وجود دارد که بسیاری از آن‌ها نیاز به اخذ مجوزه‌های لازم درحوزه‌های مجموعه داری و تاسیس موزه زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی دارد.

انتهای پیام/ص

موزه های استان یزد دیجیتالی می شود

برچسب ها: موزه ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار