امام جمعه بافق گفت: مسئولان باید بانظارت بر قیمت محصولات بازار جلوی فساد‌های اقتصادی کشور را بگیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ امام جمعه بافق در خطبه‌های این هفته نماز بافق به به تشریح اثرات مرگ در تعالیم و اعتقادات اسلامی اشاره کرد و گفت:مساله مرگ مسافرت ظاهری نیست و یک سفر بسیار مهم است.

حجت الاسلام سید جواد سلیمانی افزود:مرگ یک راه درازی است که باید با توشه و کوله باری معنوی با ان مواجه شویم و نباید کاری را انجام دهیم که در دنیای اخرت شرمنده شویم و نباید نامه اعمال و پرونده خود را سخت و دشوار کنیم.

وی بیان داشت: باید از قبر ترسید و فقط اعمال نیک ما می تواند درون قبرمان را روشن کند و باید در دنیا به گونه‌ای عمل کنیم که در اخرت سربلند باشیم.

سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالگرد وفات حضرت عبدالعظیم (ع) به تبیین زندگانی آن حضرت پرداخت و تصریح کرد:این حضرت در زمان خلفای عباسی زندگی کرده است و خدمات ارزنده‌ای را برای دین اسلام و شیعیان انجام داده است.

وی افزود: حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) از دانشمندان شیعه و از راویان حدیث ائمّه معصومان (ع) و از چهره‌های بارز و محبوب و مورد اعتماد، نزد اهل بیت عصمت (ع) و پیروان آنان بود.

امام جمعه بافق به تجمع اخیر بازاریان و صنفی کاران برای ارز کشور اشاره کرد و بیان داشت:اگر کسی بخواهد علیه نظام حرکتی را انجام دهد با مشکل روبرو می‌شود و دشمنان برنامه‌هایی برای خدشه دار کردن نظام انجام می‌دهند، اما با مشکل روبرو می‌شوند.

سلیمانی با بیان اینکه قیمت بسیاری از محصولات کشور روند نزولی پیدا کرده است بیان کرد: مسئولان نظام باید به فکر این مسائل و مردم باشند و بر این موضوعات نظارت داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: مردم این گرانی‌ها را نمی‌توانند تحمل کنند و این قیمت‌ها برای آن‌ها سرسام آور است.

امام جمعه بافق با اشاره به اینکه آحاد مردم با تمام مشکلات در انتخابات، راهپیمایی‌ها و دیگر موضوعات کشور شرکت دارند گفت: نظام باید افرادی که فساد اقتصادی برای کشور ایجاد و برای مردم مشکل ایجاد می‌کنند با ان‌ها برخورد کند و جلوی آن‌ها را بگیرد.

سلیمانی افزود:مسوولان باید به فکر مردم باشند و مشکلات اقتصادی را می‌توان حل کرد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با بیان قرارداد‌های اقتصادی با حضور سران سه قوه برای مردم تصریح کرد:باید صادقانه و هوشمندانه با ملت سخن گفت و آن‌ها را برای حضور در صحنه کشور قانع کرد ورگنه دشمن با ترفند‌های بسیار می خواهد مشکلات را برای مردم افزایش دهد.

امام جمعه بافق با اشاره به اینکه در کشور مشکلی نیست که قابل حل باشد و نیاز به برنامه داخلی دارد بیان داشت:اعلام مشترک دولت و ملت از سرمایه‌های اصلی ملت ایران از این موضوع عبور خواهد کرد.

سلیمانی افزود:یکی از راه‌های مبارزه با اختلال گران در اقتصاد کشور این است که شرکت‌هایی که دلار‌ها را گرفتند و غارت کردند قاطعانه با آن‌ها برخورد شود.

وی با اشاره به شرارت‌های آمریکا خاطر نشان کرد:باید در مقابل آمریکا آرام ننشست و از ارزش‌های انقلاب دفاع کنیم.

امام جمعه بافق به رحلت ایت الله علامه امینی اشاره کرد و گفت:علامه امینی یکی از علماو دانشمندان بزرگ شیعه بود و در مقام اجتهاد، منزلت و جایگاه والایی داشتند و بیشتر ساعات ایشان به تحقیق و مطالعه می‌گذشت.

انتهای پیام/ص

خطبه های نماز جمعه بافق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.