اختتامیه طرح مدارس جامع محیط زیستی استان فارس در سال تحصیلی ۹۶-۹۷ برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  زهرا شفیعی سروستانی رئیس اداره آموزش و مشارکت مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس با اشاره به اینکه طرح مدارس جامع محیط زیستی در سال تحصیلی ۹۶-۹۷ سومین سالی است که به صورت مستمر در مدارس شیراز و برخی شهرستان‌های استان فارس اجرا می‌شود، گفت: این طرح به یاری سمن‌ها و نیروی داوطلب دوستدار محیط زیست و با زمینه همکاری آموزش و پرورش درحال اجرا است.

وی بیان کرد: در این طرح مدرسان آموزش دیده با بهره گیری از روش‌های نوین آموزشی به صورت غیرمستقیم ازجمله قصه گویی، ایفای نقش، اجرای تئاتر کودکانه، بازی‌های هدفمند و پرسش و پاسخ میان کودکان و نوجوانان آنان را با مفاهیم محیط زیستی آشنا و مسئولیت پذیری و نقش آنان را در جهان هستی با این شیوه خلاق آموزش نهادینه می کنند.

جامعیان رئیس اداره سلامت اداره کل آموزش وپرورش فارس نیز با تقدیر از محیط زیست وسمن‌های داوطلب محیط زیستی برای اجرای این طرح افزود: در سرکشی به مدارس جم دانش آموزان به نکات ظریف و ریزی اشاره می‌کنند که برای من تازگی دارد و انتظار می‌رود با همکاری محیط زیست بتوانیم این مدارس را از ۶۲ مدرسه در استان به سراسر مدارس افزایش دهیم.

کیانی رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ شیراز نیز تصریح کرد: مدارس طبیعت به شرایط اقلیم و سبک زندگی ما بستگی دارند.

مرادی معاون فنی محیط زیست فارس با اشاره به موضوع محیط زیست به عنوان یک ابر چالش جهانی اضافه کرد: کندی و ماهیت حوادث طبیعی عاملی است، که انسان دیرتر به این مشکل و چالش پی ببرد و دیرتر به رفع آن بپردازد.

وی با تاکید بر شیوه‌های مختلفاظهار کرد: آموزش سال‌ها به صورت نمادین برنامه‌هایی برگزار شده و از سال ۹۳ که تفاهم نامه بین اداره کل حفاظت محیط زیست فارس و اداره آموزش و پرورش فارس منعقد شد این برنامه طی سه سال در حال اجرا است، و سال اول از ۲ مدرسه در شیراز و ۵ مدرسه در شهرستان به ۲۰ مدرسه در شیراز و ۵۰ مدرسه در شهرستان تبدیل شد که این رشد ۱۰ برابری ظرف ۳ سال افق روشنی را پیش روی ما گذاشته است.

گفتنی است، این مراسم با پایان آموزش یکساله سوم طرح در استان فارس ۴ تیرماه امسال در محل خانه سلامت و با حضور مدیران ۲۰ مدرسه در سطح شیراز و ۴۲ مدرسه از شهرستان‌ها و تمامی آموزشگران علاقه مند، مسئولان و معلمان ۶۲ مدرسه جامع محیط زیستی در استان فارس که در این طرح همکاری کرده اند برگزار شد.
انتهای پیام/ت

برپایی مراسم اختتامیه طرح مدارس جامع محیط زیستی در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار