این موضوع که در بین بازی های مختلف موجود در بازار کدام یک بهتر و هیجان انگیزتر است نیازمند مطالعه یک سری اطلاعات کلی درباره آن بازی است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تعطیلات تابستانی بهترین زمان برای علاقمندان به بازی های رایانه ای است که بتوانند انواع و اقسام بازی های موجود در بازار را تست کنند و هیجان آن ها را تجربه نمایند.

اما این موضوع که در بین بازی های مختلف موجود در بازار کدام یک بهتر و هیجان انگیزتر است نیازمند مطالعه یک سری اطلاعات کلی درباره آن بازی است و باشگاه خبرنگاران جوان نیز به همین منظور قصد دارد تا برخی از بازی های موجود در بازار  را به شما معرفی نماید و امروز به سراغ معرفی بازی Evil Within 2 رفته است، پس با ما همراه باشید.

معرفی بازی Evil Within 2

بازی Evil Within 2

نسخه اول بازی Evil Within با وجود مشکلاتی که داشت، به یک بازی خوب و پرفروش تبدیل شد که این مطلب سبب شد تا سازندگان به فکر ساخت یک نسخه دیگر از این بازی باشند. Evil Within 2 یک بازی خوب است. اما یک بازی خوب هم مشکلات خاص خودش را دارد که شاید از ارزش آن کم کند.


دانلود کنید: به جزیره ترسناک و رمز آلود ناوت خوش آمدید


بزرگترین مشکل نسخه قبل نپرداختن به شخصیت اصلی بود که خوشبختانه در این نسخه این مشکل برطرف شده و شاید شخصیت اصلی یعنی سباستین کاستیانوس به یکی از شخصیت‌های مورد علاقه شما تبدیل شود. ضعف در شخصیت پردازی سباستین  در نسخه قبلی  به بازی ضربه می‌زد، اما در این نسخه شاهد تلاش یک پدر برای نجات دخترش هستیم که وارد جهانی شده و خطرات را به جان خریده است.

از طرف دیگر، شخصیت‌پردازی خوب فقط به سباستین خلاصه نشده و کاراکتر‌های ریز و درشت دیگری هم که در طول بازی با آن‌ها آشنا می‌شوید یا از قبل از آن‌ها شناخت دارید نیز در این نسخه شخصیت‌پردازی خوبی دارند و هریک به نوعی دوست‌داشتنی و مهم هستند.

معرفی بازی Evil Within 2

وقتی که برای شخصیت‌های یک بازی اهمیت قائل باشیم، از داستانی که پیرامون آن‌ها روایت می‌شود نیز لذت بیش‌تری خواهیم برد و همین یک نقطه قوت مهم برای داستان بازی به حساب می‌آید. البته The Evil Within ۲ هنوز هم از حیث شخصیت‌پردازی، بی‌نقص نیست و ضعف‌هایی را در رابطه با شخصیت‌پردازی آنتاگونیست‌ها شاهد هستیم.


دانلود کنید: مجموعه ای از بهترین بازیهای فكری را اینجا دانلود کنید 


با اینکه وجود چند آنتاگونیست در بازی مشکل به حساب نمی‌آید، اما وقتی این کمیت بیش‌تر شود به کیفیت ضربه زده و تبدیل به مشکل می‌شود و این مساله تا حدود زیادی در The Evil Within ۲ دیده می‌شود. مورد دیگری که تاثیر مثبتی در داستان بازی دارد، پایان‌بندی عالی داستان است.

با اینکه در مجموع تلاش سباستین برای نجات دادنش در طول بازی و حس پدر و فرزندی بین این دو باعث شده تا کلیت داستان شرایط خوبی داشته باشد و از طرف دیگر شاهد پیچش‌های خوبی هم در طول روایت بازی هستیم، اما آنچه که در نهایت داستان The Evil Within ۲ را به سطحی عالی می‌رساند، پایان‌بندی شدیدا تاثیرگذار و احساسی بازی است؛ پایان‌بندی‌ای که با یک موسیقی بسیار گوش‌نواز هم همراه شده و درست است که توضیح دادن در مورد آن بدون لو دادن داستان کار سختی است، اما همین بس که پایان داستان The Evil Within ۲ تا مدت‌ها از ذهن‌تان پاک نشده و از طرفی دیگر، باعث خواهد شد تا بتوانید بیش‌تر به این مجموعه و شخصیت‌های مختلفش علاقه پیدا کنید.

معرفی بازی Evil Within 2

در مجموع، The Evil Within ۲ از حیث داستان و داستان‌گویی در سطح خیلی خوبی قرار دارد و حتی ضعف آنتاگونیست‌ها هم نمی‌تواند خلل چندانی به این مساله وارد کند. با این حال در کنار داستان خوب، گیم پلی هم پیشرفت‌های زیادی داشته است.

حالا با یک بازی کاملا خطی طرف نیستیم و اویل ویتین ۲ از آن خشکی بیش از حد نسخه اول به شدت فاصله گرفته است و دنیای یونیِن که داستان بازی در آن روایت می‌شود، بسیار بزرگ است.


دانلود کنید: بازی توپ های حبابی


خصوصا در دو بخش ابتدایی می‌توان وسعت جهان اویل ویتین ۲ را کاملا درک کرد. اما این جهان بزرگ اصلا پوشالی و تهی نیست، پر شده از ماموریت‌های فرعی جذابی که گیم پلی بازی را وسعت می‌بخشند و آن را از حالت خطی و خسته کننده بیرون می‌کشند. تمام این ماموریت‌های جانبی، کارگردانی خوبی هم دارند و در به تکامل رسیدن داستان بازی، نقشی اساسی ایفا می‌کنند.

معرفی بازی Evil Within 2

البته خوبی این گشت و گذار‌ها آن است که به هیچ وجه خسته کننده نمی‌شوند. چرا که محیط یونین پر است از اتفاقات غیر منتظره که تجربه هیچ کدامشان ملال آور و یکنواخت نمی‌شود. از طرفی ظاهر زیبای جهان یونین هم این موضوع را جذاب‌تر می‌کند.


بیشتر بدانید: درباره هوش مصنوعی وکاربرد آن در بازی های رایانه ای چه می دانید؟ 


اما با وجود کم‌رنگ بودن عنصر ترس در بازی، The Evil Within ۲ اتمسفر واقعا عالی‌ در آن موج می زند.   اتمسفری که شاید ترسناک نباشد، اما حسابی پر رمز و راز و تاریک است و سازندگان به سبب طراحی عالی محیط‌های متنوع بازی، موفق شده‌اند این حس مرموز بودن The Evil Within ۲ را به بهترین شکل ممکن به مخاطب منتقل کنند.

محیط‌های بازی از قسمت‌های سرد و بی‌روح شهری گرفته تا جایی مثل سیاه‌چاله جهنمی را شامل می‌شوند و انصافا همگی طراحی عالی‌ای دارند و در مجموع اتمسفر خیلی خوبی را برای بازی پدید آورده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۳۱ ۰۸ تير ۱۳۹۸
سلام.evil within 1 گیم پلی بهتری داره همچنین تحرکش بیشتره و ترسی که داره از evil within 2 بیشتره
آخرین اخبار