کارشناس داوری فوتبال گفت: فغانی در مجموع ۳ بازی از ویدئو چک استفاده نکرده است و این موضوع یک نکته مثبت برای این داور محسوب می‌شود.  

خوشخوان: استفاده نکردن از ویدئو چک نکته مثبت قضاوت فغانی استحمید خوشخوان  کارشناس داوری فوتبال در گفتگو با خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره قضاوت درباره قضاوت تیم داوری کشورمان در بازی تیم های فوتبال آرژانتین و فرانسه در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2018 روسیه اظهار کرد: تیم داوری کشورمان در این بازی سخت با اعتماد به نفس بالا قضاوت کردند و  در مجموع 3 دیداری که فغانی داوری کرده از ویدئو چک استفاده نکرده است و این موضوع یک نکته مثبت برای این داور محسوب می شود. 

اخبار و حواشی داغ مربوط به جام جهانی ۲۰۱۸ را لحظه به لحظه در اینجا (جام جهانی ۲۰۱۸) دنبال کنید.

او درباره خطای پنالتی که در محوطه جریمه تیم آرژانتین گرفته شد، گفت: به هر حال مدافع آرژانتین کنترل مهاجم فرانسه را بهم زد و فغانی به درستی خطای پنالتی را به نفع تیم ملی فرانسه اعلام کرد. به نظرم فغانی یکی از بهترین قضاوت های خود را در بازی آرژانتین و فرانسه انجام داد. فغانی تاکنون 3 بار در جام جهانی قضاوت کرده است و این نشان می دهد که فیفا به داور بین المللی کشورمان اطمینان دارد و به احتمال زیاد یک یا 2 قضاوت دیگر هم تا پایان رقابتها به تیم داوری کشورمان می دهند. 

کارشناس داوری بیان کرد: فغانی به علت آمادگی جسمانی  و اعتماد به نفس بالا به خوبی از عهده این بازی سخت برآمد و به خوبی در درگیری ها اجازه نمی داد تا بازیکنان برایش تصمیم بگیرند و در صحنه درگیری میان بازیکنان 2 تیم آرژانتین و فرانسه به هر 2 بازیکن کارت زرد داد. 

خوشخوان بیان کرد: فغانی توانایی بالایی دارد که تاکنون عوامل نفوذ در فیفا نتوانستند مانع قضاوت تیم داوری کشورمان در جام جهانی روسیه شوند و امیدوارم قضاوت دیدار فینال این رقابتها هم به تیم داوری کشورمان بدهند تا افتخار بزرگی نصیب داوری کشورمان شود. 

کارشناس داوری درباره استفاده از ویدئو چک در رقابتهای جام جهانی 2018 روسیه اظهار کرد: فیفا برای اینکه عدالت در داوری در جام جهانی رعایت شود برای اولین بار از ویدئو چک در بازی ها استفاده کرد اما این سیستم باعث شده که اعتماد به نفس داوران پایین بیاید و نتوانند به درستی قضاوت کنند. به نظرم مسئولان فوتبال در آینده تغییراتی در سیستم کمک داور ویدئویی انجام می دهند و شاید دیگر از آن استفاده نکنند. 

او در پایان خاطر نشان کرد: به طور حتم با قضاوت های خوبی که فغانی در جام جهانی روسیه کرده است یک یا 2 قضاوت را تا پایان بازی ها به او و کمک هایش می دهند. به هر حال  اگر اعمال نفوذی صورت نگیرد و فیفا نخواهد از داوران میزبان در فینال استفاده کند در آن صورت فغانی و کمک هایش شانس قضاوت در فینال جام جهانی هم دارند. 

برای مشاهده آخرین اخبار جام جهانی ۲۰۱۸ می‌توانید از موتور جستجوگر گوگل (google) استفاده کنید.

بیشتر بخوانیم: 

میرزابیگی: اعلام خطای پنالتی روی گریزمان درست بود

ورود فیفا به مسائل داوری جام جهانی

انتهای پیام/ 

اظهارات خوشخوان درباره عملکرد فغانی در دیدار آرژانتین و فرانسه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار